هدف دانشگاه آزاد اسلامی برآورده کردن انتظارات مقام معظم رهبری است/واحد های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه گسترش خواهد یافت

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: هدف امروز دانشگاه آزاد، برآورده کردن انتظارات زمین مانده مقام معظم رهبری است و مهمترین این انتظارات موضوع اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش ایسکانیوز، رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در نشست سراسری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد پاسخی به یک نیاز تاریخی، ملی و فرهنگی کشور ما بود. من آشنایی زیادی با مسائل فرهنگی سایر ملت‌ها دارم، خاصیت علم جویی در مردم ایران یک صفت بارز است.
وی با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاه آزاد نفس رهبر انقلاب را به عنوان پشتوانه خود دارد تاکید کرد: من آشنایی زیادی با مسائل فرهنگی سایر ملت‌ها دارم. هرچه توسعه کمی زیاد می شود، نیاز به توسعه کیفی نیز بیشتر می شود. در دوران پیش از انقلاب هدف مسئولان دین‌زدانی دانشگاه بود. رسالت دانشگاه آزاد اسلامی بازگرداندن دین به علم بود و این دانشگاه که نام اسلام را نیز به دنبال دارد باید تقویت کننده روحیه دینداری در مباحث علمی باشد.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: علاوه بر مساجد، مدرسه‌سازی هم جزو کارهای رایج امرای اسلامی بوده است. برخی می‌گفتند که دانشگاه با حوزه تفاوت دارد، یعنی در دانشگاه نباید خبری از مسائل دینی و فقهی باشد. حتی همین کار را هم در یک دوره‌ای انجام داده بودند، به طور مثال در دانشگاه تهران مسجدی وجود نداشت، اما نیروهای مذهبی با توانمندی‌های خودشان توانستند مسجدی را در این دانشگاه تاسیس کنند.

دکتر ولایتی ضمن درخواست از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای تعامل نمایندگی ولی فقیه و بسیج دانشجویی، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها باید عقب ماندگی ها را جبران کند، بلکه باید مسیر پیشرفت را پیش گیرد. هدف امروز دانشگاه آزاد، برآورده کردن انتظارات زمین مانده مقام معظم رهبری است و مهمترین این انتظارات موضوع اقتصاد دانش بنیان است.

او درباره اهمیت و نقش بسیج گفت: بسیجیان امروز همان جوانمردان دوران اسلام هستند. بسیاری از مقاومت‌ها در برابر بیگانگان از سوی همین جوانمردان صورت گرفته است. بنابراین تعریف تاریخی بسیجی، جوانمردی است که نقشی اساسی در تاریخ اسلام داشته است.

او در ادامه به شفافیت مالی دانشگاه آزاد اسلامی هم اشاره کرد و افزود: تقاضا و درخواست‌های زیادی از من شده است تا دانشگاه آزاد با شفافیت مالی روبه‌رو شود که به نظر من این حرف بسیار درست و به حقی است،‌ زیرا این پول مردم است و صاحب ثروت دانشگاه آزاد اسلامی مردم هستند. برای اولین بار یک حسابرس ممتاز بی طرف مسئول حسابرسی تمام واحد های دانشگاه شده است.

دکتر ولایتی در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: در برخی از مناطق محروم دانشجویانی به علت هزینه های زیاد مجبور به ترک تحصیل می شوند. طرحی را در نظر گرفته ایم که شهریه واحد ها متناسب با منطقه تنظیم شود تا همه دانشجویان بتوانند از خدمات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بهره ببرند.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق رایزنی هایی که انجام شده است واحد های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه گسترش خواهد یافت. به زودی در کربلا، نجف، بصره، مناطق کرد نشین و بغداد واحد های دانشگاه آزاد تاسیس خواهد شد.

وی همچنین افزود: با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان مکاتبات خوبی داشتیم و به دنبال این هستیم که دانشگاه جامعی در لبنان داشته باشیم و براین اساس هم واحد لبنان گسترش خواهد یافت.

200/202

کد خبر: 805299

وب گردی

وب گردی