برگزاری 6 کارگاه آموزشی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

سومین روز از کارگاه‌های آموزشی تخصصی دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، با استقبال فعالان این حوزه از فناوری مواجه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از بخش‌های شلوغ و پراستقبال دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی، کارگاه‌های تخصصی آموزشی، با حضور استادان شناخته شده و فعالان این حوزه فناروی است. سومین روز این کارگاه نیز مانند 2 روز پیشین، پربار و فشرده ادامه می‌یابد. در مجموع 5 کارگاه تخصصی برگزار می‌شود که بخشی از آن‌ها ادامه‌ی کارگاه‌های پیشین هستند.

«آشنایی با بیوانفورماتیک میکرو RNAها در تنظیمات رفتار سلولی»، عنوان نخستین کارگاهی است که در 9 ساعت توسط دکترحمید آقائی بختیاری برای 25 نفر از فعالان عرصه سلول‌ها بنیادی ارائه می‌شود و مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته میزبان این کارگاه است.

اما در ادامه‌ سومین روز برگزاری کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی، مخاطبان با مهندسی بافت و ساخت داربست‌ها آشنا می‌شوند. محمد حسین قانیان در این کارگاه 2روزه که بخش نخست آن امروز برگزار شد، مفاهیم مهندسی بافت و همچنین داربست‌های سلولی را برای شرکت‌کننده در این کارگاه بیان کرد.

«روش های مشخصه یابی تمایز در سلول های بنیادی» سومین کارگاه از سومین روز برگزاری این رویداد است که توسط دکتر مریم کبیر سلمانی در مرکز سلول درمانی بیمارستان گاندی برگزار می‌شود.

دکتر امیر خشایار ورکوهی، اصول ژن درمانی: سیستم تحویل ویروسی و غیر ویروسی را برای 30 نفر از مخاطبان در طول 4 ساعت تبیین کرد.

همچنین کارگاه‌های یک روزه‌ی «اخلاق در پژوهش‌های پزشکی بازساختی» توسط دکتر رضا عمانی سامانی در پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه ابن سینا و کارگاه «بوم مدل کسب و کار در عرصه سلولهای بنیادی وپزشکی بازساختی» توسط دکتر پیمان کیهان‌ور در جتمع شکوفایی شرکتهای دانش بنیان برگزار شد.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

204/200

کد خبر: 805329

وب گردی

وب گردی