ارائه خدمات مرتبط با حیوانات آزمایشگاهی هم‌پای استانداردهای جهانی

استفاده از حیوانات مختلف آزمایشگاهی و بافت‌های آن نقش ‌بسزایی در پیشبرد تحقیقات علوم پزشکی و زیست شناسی داراست و یکی از شرکت‌های فناور حوزه سلول‌های بنیادی، این خدمات و مراقبت از حیوانات آزمایشگاهی هم‌پای استانداردهای ارائه شده را ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، با گسترده‌تر شدن فناوری‌ سلول‌های بنیادی و توسعه‌ی دستاوردها و محصولات این عرصه، پای شرکت‌های فناور نیز به این عرصه باز شده است.

مدیر یکی از همین شرکت‌های فناور که امسال فرصت حضور و ارائه‌ دستاوردهایش را در جشنواره سلول‌های بنیادی یافته، یکی از همین شرکت‌هاست و با محصولات و دست‌یافته‌های متنوعی در عرصه فناوری‌ سلولهای‌بنیادی که در قالب فعالیت‌های دانشگاهی‌ تحقق یافته‌اند حضور دارد.

به گفته‌ی مدیر مرکز تحقیقات بن‌یاخته، دستیابی به محصولات کاربردی جهت ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده، مهم‌ترین هدفی است که این مرکز از دل طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی دنبال می‌کند.

احمد کریمی با بیان این‌که درحال حاضر پروژه‌های تحقیقاتی این مرکز با تعامل میان سه گروه پژوهشی نانوفناوری و مهندسی بافت، بیولوژی مولکولی و مهندسی ژنتیک و گروه سلول‌های بنیادی انجام می‌شود گفت: گام نخست این مرکز در ارائه دستاوردهای سلول‌های بنیادی، چاپ مقالات علمی بود که توانسته جایگاه کشور را در میان مراکز تحقیقات جهان ارتقا ببخشد.

استفاده از حیوانات مختلف آزمایشگاهی و بافت‌های آن نقش ‌بسزایی در پیشبرد تحقیقات علوم پزشکی و زیست شناسی و به گفته‌ی این فعال فناور، مراقبت از حیوانات آزمایشگاهی با هم‌پای استانداردهای ارائه شده هدف این مرکز قرار گرفته است.

کریمی با اشاره به نقش این بخش از مرکز در ارائه حیوانات سالم گفت: فرآیند نگهداری و انجام آزمایشات بر روی حیوانات در تمامی موارد بر اساس دستورالعمل کمیته اخلاق پزشکی در مورد استفاده و مراقبت از حیوانات آزمایشگاهی انجام می‌شود و کیفیت نمونه‌های ارائه شده توانسته است نیاز بخش‌های گوناگون را برآورده کند.

بانک ژن DNA و همچنین RNA یکی دیگر از خدماتی است که توسط این مرکز فناور ارائه می‌شود و به گفته مدیر آن، دارای مزیت‌های دارد که به عنوان روشی سریع و آسان برای اندازه‌گیری کمی دقیق microRNA ها به شمار می‌رود.

کریمی، نقش برگزاری رویدادهایی برای ارائه و شناساندن توانمندی‌ها و دستاوردهای فناورانه‌ی شرکت‌های داخلی را راهی برای یافتن جایگاه سلول‌های بنیادی ایران در بازار جهانی عنوان می‌کند: دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور همگی منابعی ارزشمند از توانمندی‌های فناورانه در عرصه سلول‌های بنیادی هستند که نیازمند شکوفایی هستند

به گفته‌ این فعال فناور، ارائه دستاوردهای داخلی در عرصه سلول‌های بنیادی و برگزاری نشست‌های تخصصی برای ارتقای سطح دانشی و فنی فعالان این عرصه، راه‌کاری است که معاونت علمی و فناوری با برگزاری جشنواره سلول‌های بنیادی به خوبی از عهده‌اش بر آمده است.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

204/200

کد خبر: 805331

وب گردی

وب گردی