معرفی برترین‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی

در پی برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، برگزیدگان دومین جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در 5 بخش مجزا انتخاب می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، یکی از فعالیت‌هایی که در جریان برگزاری دومین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی صورت خواهد گرفت، انتخاب برگزیدگان دومین جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خواهد بود. هدف از برگزاری این بخش از جشنواره، شناسایی، معرفی، تشویق و تکریم پژوهشگران و اندیشمندان جوان حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است.

صمد محمدنژاد، دبیر دومین جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی با اشاره به بخش‌های مختلف این فرآیند ملی گفت: جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی دربردارنده بخش‌های ایده برتر، مقاله برتر، اختراع برتر، پایان‌نامه برتر و پیشکسوت برگزیده است.

محمد نژاد از ارسال 63 طرح به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: داوری اولیه در خصوص طرح های ارسال‌شده در اردیبهشت‌ماه سال جاری به انجام رسید. که در ارزیابی های صورت گرفته عمدتاً تمرکز بر روی نحوه سنجش کیفیت یک ایده با تکیه بر مفاهیمی نظیر تفکر خارج از جعبه و تحول انگاره معطوف بود.

مسئول بخش جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به نوین بودن نحوه داوری بیان کرد: به‌منظور بررسی دقیق در ارزیابی طرح‌های ارسال‌شده سعی کردیم با استفاده از متخصصین آمار، سوگیری و احتمال خطا در سنجش را به حداقل برسانیم.

محمد نژاد افزود: برگزیدگان نهایی در حوزه ایده برتر 3 نفر و در هرکدام از حوزه‌های مقاله برتر، پایان‌نامه برتر و اختراع برتر یک نفر خواهند بود. در مرحله ایده برتر برگزیدگان به ترتیب پنج چهار و سه سکه تمام بهار آزادی دریافت خواهند کرد.

مسئول بخش جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به بخش پایان‌نامه برتر بیان کرد: در زمینه پایان‌نامه برتر 11 مورد به دبیرخانه دومین جایزه ملی ارسال‌شده بود و کار کارشناسی مربوط به محصولات پژوهشی این پایان‌نامه‌ها در یک مرحله انجام شد و بعدازآن داوری مربوط به خود پایان‌نامه‌ها انجام گردید، در این بخش تنها 1 برگزیده خواهیم داشت که با اهداء 5 سکه تمام بهار آزادی به همراه لوح تقدیر در مراسم اختتامیه از برگزیده تقدیر خواهد شد.

محمد نژاد گفت: در بخش مقاله برتر بررسی‌های کارشناسانه بر روی 35 عنوان مقاله ارسال شده به دبیرخانه جایزه ملی صورت گرفت و هیئت داوری در خصوص مرتبط بودن موضوع مقالات با حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی نظرات کارشناسانه خود را اعلام کردند، در این بخش نیز تنها 1 برگزیده خواهیم داشت که در مراسم اختتامیه جشنواره با اهدا 5 سکه بهار آزادی از برگزیده نهایی تقدیر به عمل خواهد آمد.

204/200

کد خبر: 805334

وب گردی

وب گردی