افزایش احتمال مرگ سلول های سرطانی با رژیم غذایی/سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

یک متخصص تغذیه گفت: رژیم غذایی قلیایی روشی بسیار موثر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است. سلول های سرطانی در محیطی بیش از حد قلیایی قادر به ادامه حیات نیستند و از بین می روند، قلیایی بودن بدن از التهاب مزمن پیشگیری می کند

به گزارش ایسکانیوز دکتر محمد حسینی متخصص تغذیه در این رابطه گفت : این رژیم غذایی قلیایی به پیشگیری از التهاب در بدن کمک می کند. همان طور که می دانید التهاب می تواند به انواع مختلف درد در بدن منجر شود از جمله کمردرد، سردرد، اسپاسم های عضلانی، درد مفاصل و غیره که حتی گاهی موجب آسیب به بافت هایی از بدن می شود.

وی گفت: انواع رژیم های غذایی دارای ابعاد مثبت و منفی هستند، اما یکی از بهترین رژیمها برای افزایش طول عمر و رفع بیماری همین رژیم غذایی قلیایی است.این رژیم غذایی قلیایی تامین مواد معدنی مفید از جمله پتاسیم و منیزیم را افزایش می دهد. هر دو این مواد معدنی برای مقابله با التهاب ضروری هستند. به عنوان مثال، منیزیم می تواند سبب فعال شدن ویتامین D در بدن شود که برای پیشگیری از دردبسیار مهم است.

این متخصص تغذیه گفت: رژیم غذایی قلیایی روشی بسیار موثر برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است. سلول های سرطانی در محیطی بیش از حد قلیایی قادر به ادامه حیات نیستند و از بین می روند، قلیایی بودن بدن از التهاب مزمن پیشگیری می کند، این امر می تواند یکی از عوامل کلیدی در کنترل سرطان و دیگر بیماری های کشنده محسوب شود و احتمال مرگ سلول های سرطانی (آپوپتوز) را در بدن بیمار افزایش دهد.

وی افزود:باکتری ها و سلول های سرطانی در یک بدن اسیدی رشد بیشتری دارند.چون عملکرد سلولی ضعیف می شود و آنها نمی توانند مواد زائد را به درستی از بدن دفع کرده و یا در اکسیژن رسانی کامل به بافت های مختلف بدن ناموفق عمل می کنند. رژیم غذایی بسیار اسیدی می تواند در تعادل pH خون شما اختلال ایجاد کند و با گذشت زمان، ابتلا به بیماری های مختلف را موجب شود، که سرطان یکی از خطرناک ترین آنها است.اسیدی شدن بیش از حد بدن در نهایت موجب ، خستگی، بی حالی، میگرن و اغلب افزایش وزن بیش از حد و تجمع بافت چربی می شود.

او گفت: pH قلیایی به سیستم ایمنی شما اجازه می دهد در بهترین شرایط خود عمل کند. این شرایط به بدن در مبارزه با بیماری ها و پیشگیری از ابتلا به آنها کمک بسیاری می کند. در شرایط قلیایی جذب ویتامین ها در بدن افزایش می یابد.از مهم ترین ویژگی های این رژیم غذایی تاثیر مثبت آن بر سیستم گوارش بدن است که به پیشگیری از بازگشت اسید معده به مری و کاهش سوزش سر دل کمک می کند.

وی در پایان افزود: مصرف مواد غذایی قلیایی می تواند سطح لپتین و التهاب که بر گرسنگی و توانایی های چربی سوزی تاثیر دارند را کاهش دهد،مصرف میوه ها و سبزیجات تازه به بهبود شاخص توده بدنی نیز کمک می کندو در نتیجه سبب کاهش وزن می شود.

خبرنگار:سولمازظریفی

702

کد خبر: 805354

وب گردی

وب گردی