»مردی که خودش را تا کرد« به کتابفروشی ها آمد!

نشر هیرمند به تازگی رمان «مردی که خودش را تا کرد» به قلم دیوید جرولد با ترجمه رضا اسکندری آذر را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، این کتاب یک رمان آمریکایی و از معدود آثار ادبیات آمریکایی است که سفر در زمان را نه از نقطه نظر تخیلی – هالیودی بلکه از دیدگاهی فلسفی مورد کاوش قرار می دهد.

داستان این رمان در رابطه با جعبه‌ای است که به دنیل (از عمویش) به ارث می رسد. در درون جعبه کمربندی قرار دارد که خاصیت سفر به زمان را دارد. دنیل در سفر به زمان های گذشته مقادیر زیادی شرط بندی می کند و ثروتمند می شود. . او بابت هر اشتباهی که مرتکب می‌شود به گذشته سفر می‌کند تا آن اشتباهاتش را اصلاح کند. غافل از این که با هر بار سفر به آینده یا گذشته او یک جهان موازی خلق می‌کند و همین‌طور نسخه‌ای دیگر از خودش. کار به جایی می‌رسد که دنیل خودش را در زمان گم می‌کند...

دیوید جرولد نویسنده‌ امریکایی، در سن 22 سالگی فعالیت نویسندگی‌اش را با نگارش فیلمنامه‌ سری اوریجینال فیلم‌های Star Trek، آغاز کرد که به ‌واسطه‌ موفقیت کارش، متعاقباً مسئولیت نوشتن فیلمنامه برای 5 سری دیگر بر عهده‌اش قرار گرفت. همکاری وی با تهیه‌کنندگان این سری به مدت 40 سال، تا سال 2006 ادامه یافت. جرولد علاوه بر فعالیتش در زمینه‌ فیلمنامه‌نویسی، تا به حال 10 عنوان رمان نیز منتشر کرده که به‌ واسطه‌ آن‌ها نامزد دریافت جایزه‌ بهترین رمان در Hugo Award و Nebula Award، شده است. جرولد در سال 1972 با نگارش رمان «وقتی هارلی یکی بود» یکی از اولین کسانی بود که پدیده‌ای موسوم به ویروس کامپیوتری را مورد بحث قرار داد.

کتاب «مردی که خودش را تا کرد» در 180 صفحه و 14 هزار تومان توسط نشر هیرمند راهی بازار نشر شد.

502

کد خبر: 805359

وب گردی

وب گردی