سلیمی: کابینه دولت مجمع رفقا نیست

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که کابینه دولت مجمع رفقا و آشنایان نیست تاکید کرد: متاسفانه برخی از کابینه های کشور ما مجمع آشنایان و رفقا شده است در حالی که محل گعده دوستان نباید باشد.

علی رضا سلیمی دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه کابینه دولت آینده و ویژگی های آن در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز بیان کرد: کابینه دولت، دفتر یک حزب و کارگروه یک جناح نیست، بلکه کابینه یک دولت برای همه مردم است. انتظار می رود که کابینه دولت دوازدهم کابینه ای ملی باشد یعنی از همه ظرفیت های کشور استفاده کند.

وی افزود: کابینه باید متعهد و کاردان باشد. درواقع کابینه مجمع رفقا نیست، متاسفانه برخی از کابینه های کشور ما مجمع آشنایان و رفقا شده است در حالی که محل گعده دوستان نباید باشد. کسی که به کابینه راه پیدا می کند باید عینک سیاسی را از چشم خود بردارد و بداند که باید برای تمام کشور تصمیم گیری کند.

این نماینده مجلس با بیان این که افرادی که سعه صدر ندارند نمی توانند وزرای خوبی برای کشور باشند ادامه داد: دولت محترم افرادی که دارای صحه صدر، توانا، جوان و همچنین پر تلاش و پویا هستند را باید برای کابینه انتخاب کند.

سلیمی خاطر نشان کرد: کشورما دارای مشکل زیادی هست به همین دلیل فرصت این را نداریم که زمان را هدر دهیم و باید از فرصت ها حداکثر استفاده را بکنیم.

وی با اظهار امیدواری از کابینه دولت آینده تصریح کرد: امیدواریم کابینه دولت آینده به گونه ای باشد که بتواند مطالبات مردم را پاسخ دهد و وزار اهل کارشکنی نباشند و همچنین حاشیه ها در دولت کمتر باشد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد مشاورین برخی از وزرا تاکید کرد: متاسفانه گاهی اوقات مشاورین برخی وزرا به جای این که کمک کننده باشند و موانع را از راه کشور بردارند، چوب لای چرخ حرکت کشور می گذارند. وزیر در واقع باید نگاه ملی داشته باشد زیرا وزیری که نگاه ملی ندارد وزیر خوبی برای کشور نمی تواند باشد.

302

کد خبر: 805367

وب گردی

وب گردی