سنگری: دولت جدید وزرایی که با نیاز انقلاب آشنا‌ست، انتخاب کند  

نویسنده کتاب «بررسی ادبیات منظوم دفاع مقدس»، گفت: امیدوارم در دولت جدید وزیرهای جوان و کارآزموده‌تری وارد میدان شوند که با جامعه و نیازهای انقلاب آشنا باشند.

محمدرضا سنگری در گفت و گو با ایسکانیوز، با اشاره به اینکه دچار افت شدید فرهنگی در حوزه نویسندگی شده‌ایم، اظهارداشت: متاسفانه شمارگان بعضی از کتاب‌های ما از 100 نسخه پایین‌تر آمده است و این اصلا برای حوزه نشر خبر خوبی نیست.

وی افزود: در بازار نشر متاسفانه یک کتاب بسیار خوب، تنها با تیراژ 100 یا 500 نسخه وجود دارد، در حالی که در کشورهایی که جمعیتی به مراتب کمتر از ایران دارند، یک کتاب با تیراژ 50 هزار تا 100 هزار نسخه به چاپ می رسد.

نویسنده کتاب «پیوند دو فرهنگ ادبیات معاصر» تاکید کرد: معتقدم این تعداد تیراژ برخی کتاب ها به نوعی توهین به فرهنگ این کشور است.

سنگری ادامه داد: علاوه بر مشکل بزرگ شمارگان اندک کتاب، معضل دیگر بازار نشر، توزیع ناشایست کتاب ها است.

این شاعر دفاع مقدسی گفت: باید از اصحاب قلم و فرهنگ حمایت های جدی تری شود و هرچه هزینه در این زمینه انجام بگیرد به هدر نرفته است.

وی با بیان اینکه باید تحولی در زمینه حمایت از هنرمندان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: امیدوارم در دولت جدید وزیرهای جوان و کارآزموده‌تری وارد میدان شوند که با جامعه و نیازهای انقلاب آشنا باشند.

سنگری گفت: وزیر جدید باید فضایی بهتر و مناسبت تر برای صاحبان قلم و فکر و اندیشه فراهم کند تا با شناخت و معرفت، یک دوره مناسبت تر را پیش رو داشته باشیم.

502

کد خبر: 805380

وب گردی

وب گردی