ادامه رایزنی برای بازشماری آرای برخی از صندوق‌های تهران/ تایید انتخابات شورای شهر آبادان

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در کل کشور از تایید انتخابات در آبادان خبر داد و گفت که برای بازشماری آرا در تعدادی از صندوق‌های تهران در حال رایزنی هستیم که بازشماری شود ولی هنوز تصمیمی دراین باره گرفته نشده است.

فرهاد تجری سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در پاسخ به سوال خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز ، درخصوص آخرین اخبار درباره انتخابات شوراها گفت: در حوزه انتخابیه پاکدشت ۶ صندوق رای باطل و انتخابات تایید شد. صحت انتخابات در چاردانگه و پرند نیز به تایید رسید. درباره آبادان نیز به دلیل مخالفت با بازشماری انتخابات با همان شرایط تایید شد.

وی افزود: درباره کرمانشاه قرار شد یک چهارم آراء مورد ارزیابی قرار گیرد. درباره کهریزک نیز استعلامات راجع به آمار جمعیتی گرفته شده و بررسی های تکمیلی صورت گیرد. در گیلان غرب مربوط به استان کرمانشاه نیز مقرر شد بازرس برای بررسی‌ها فرستاده شود که در این حوزه‌ها بعد از رسیدن گزارش هیات مرکزی نظر خود را اعلام می‌کند. در باقرشهر مربوط به اسلامشهر نیز به دلیل مخالفت با پیشنهاد ابطال آراء، انتخابات تایید شد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با یادآوری ابطال انتخابات در شهر منصوریه اهواز در مورد تکلیف این شهر که انتخاباتش باطل شده است، گفت: براساس فرایند قانونی استاندار به عنوان قائم مقام امور شهری را بر عهده خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ درخواست و شکایت از هیات‌ها به هیات مرکزی رسیده است،‌ گفت: تمامی این شکایت‌ها در محدوده کاری هیات مرکزی نیست. البته هیات براساس فرایندی به بررسی استعلامات می‌پردازد که روندی زمان بر است. ما تمامی تلاشمان آن است که در کمترین زمان به جمع بندی برسیم.

تجری در پایان گفت که بعد از اتمام کار هیات مرکزی گزارش نهایی به نمایندگان ارائه می‌شود.

کد خبر: 805404

وب گردی

وب گردی