175 هزار خانوار سال گذشته از پوشش کمیته امداد خارج شدند/ ۱۴۰۰ میلیارد بار مالی ناشی از وام اشتغال

رئیس کمیته امداد گفت: امداد عزم جدی برای خودکفایی و اشتغال خانوارها دارد؛ چراکه ما از تک‌روی ضربه خورده‌ایم و باید هم‌افزایی کنیم و به صورت ضربتی و جهادی است که کارها نتیجه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سید پرویز فتاح در مراسم واگذاری 5 هزار دستگاه وانت به مددجویان کمیته امداد، گفت: یک ماه قبل توافقنامه واگذاری 5 هزار دستگاه را به خانوارهای نیازمند تحت پوشش خود با همکاری صندوق کارآفرینی امید و شرکت زامیاد امضا کردیم که بعضی‌ها فکر می‌کردند از آن امضاهایی است که فقط بر روی کاغذ می‌ماند اما اکنون صد درصد آن عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: سهم ما در این تفاهمنامه 50 میلیارد تومان است که آورده‌ایم، ما که نداریم و از همه می‌گیریم، اینجا که رسید سهم‌مان را کامل دادیم و اکنون اگر وضع‌مان این‌گونه شده به خاطر این است که همه آنچه داشته‌ایم را به صندوق کارآفرینی داده‌ایم.

فتاح گفت: سهم صندوق کارآفرینی امید دو برابر امداد، یعنی 100 میلیارد تومان است و ظرف 3 ماه قرار است این خودروها تحویل مددجویان داده شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: حرکت جهادی امسال در جریان است و نمود آن اینجاست. کمیته امداد هم به اشتغال و تولید کمک می‌کند و این از نظر اجرایی قابل لمس است.

وی با بیان اینکه این 5 هزار خودرو به مددجویان روستایی فقط داده می‌شود، اظهار داشت: با این اقدام این تعداد خانوار از پوشش امداد خارج شده و مستقل می‌شوند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تخفیف 7 درصدی واگذاری این خودروها به مددجویان گفت: در صورتی که تخفیف از سوی شرکت وانت‌سازی بیشتر شود، قرارداد بعدی را هم امضا خواهیم کرد.

فتاح خطاب به خودروسازان گفت: نباید به دنبال سود باشید. این انفاق و صدقه‌ای است که می‌دهید و ظرف یک و نیم سال این سرمایه‌گذاری برمی‌گردد و درآمد 2 تا 4میلیون برای افراد خواهد داشت، بنابراین با 4 ماه تنفس دوره بازگشت سرمایه سریع خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام این پول قرض‌الحسنه بوده و وام‌های امداد به صورت قرض‌الحسنه داده می‌شود، گفت: در امداد عزم راسخ داریم که روی اشتغال و خودکفایی خانوارها سرمایه‌گذاری کنیم، دولت هم این را دنبال می‌کند. ما از تک‌روی ضربه خورده‌ایم و باید هم‌افزایی کنیم و به صورت ضربتی و جهادی است که کارها نتیجه می‌دهد. هر یک باید به اندازه سهم خود کمک کنیم.

رئیس کمیته امداد گفت: سال گذشته 102 هزار فقره وام اشتغال داده شده که هزار و 400 میلیارد بار مالی داشته است و امسال این وام به بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که با آورده امداد 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد شد.

فتاح ادامه داد: 175 هزار خانوار سال گذشته از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشته، افزود: ما نگاه‌مان یکی است، دوگانگی وجود ندارد و از مددجویان هم تمنا داریم این کار ارزشمند را قدر بدانند، چون ما نمی‌خواهیم ویترین درست کنیم، ما می‌خواهیم فرهنگ کار ایجاد کنیم.

701

کد خبر: 805406

وب گردی

وب گردی