4 کشته در درگیری‌های شرق طرابلس

وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد در درگیری‌های روزهای یکشنبه و دوشنبه بین گروههای رقیب در شرق طرابلس، چهار نفر کشته شدند که دست کم دو تن از آن‌ها غیرنظامی بودند.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت بهداشت لیبی شامگاه دوشنبه در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد در درگیری‌های یکشنبه و دوشنبه در شهر القره بوللی در ۶۰ کیلومتری شرق پایتخت، چهار نفر کشته و ۲۱ تن دیگر زخمی شدند. دو نفر از کشته شدگان، کارگر خارجی بودند.ملیت این دو خارجی مشخص نشده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس، این درگیری‌ها شامگاه یکشنبه در القره بوللی بین نیروهای وفادار به دولت وفاق ملی و گروههای رقیب وابسته به یک دولت سابق، روی داد. به گفته شاهدان، این درگیری‌ها تا صبح سه شنبه ادامه داشت.
نیروهای وفادار به خلیفه غویل، رئیس یک دولت به رسمیت شناخته نشده که پس از تشکیل دولت وفاق ملی از قدرت کنار رفت، طی چند روز گذشته نزدیک شهر القره بوللی مستقر شده اند. این نیرو‌ها به خصوص از شهر مصراته آمده اند.
دولت وفاق ملی روز جمعه به گروههایی که آن‌ها را «غیرقانونی» می‌خواند، در مورد هر گونه پیشروی به سمت شهر طرابلس (پایتخت) هشدار داد و اعلام کرد به نیروهایش دستور داده است هر گونه حمله‌ای به طرابلس را دفع کنند.
به گفته شاهدان، نیروهای دولتی نیز برای دفع حملات گروههای رقیب، در شرق پایتخت مستقر شده اند و کاروان‌هایی از ده‌ها تانک و خودروی مجهز به توپ‌های ضدهوایی از طرابلس به سمت القره بوللی در حرکتند.
نیروهای دولت وفاق ملی اواخر ماه می با بیرون کردن رقبای خود از مواضع آن‌ها به خصوص در جنوب پایتخت، قدرت خود را در طرابلس مستحکم کرده اند.
شش سال پس از قیام مردمی که به حکومت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی خاتمه داد، این کشور همچنان دچار بحران انتقال سیاسی، ناامنی و هرج و مرج است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر: 805412

وب گردی

وب گردی