جواد خیابانی مترجم شد

کتاب «سه‌گانه پپ گواردیولا» با ترجمه جواد خیابانی فردا 21 تیرماه در کتابخانه ملی رونمایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر رسیده، سه‌گانه «پپ گواردیولا» اثر مارتی پرارنائو با ترجمه جواد خیابانی توسط انتشارات افق دور، راهی بازار نشر شد.

جواد خیابانی از جمله گزارشگران جنجالی فوتبال کشورمان است. این گزارشگر سابقه نگارش چندین کتاب را دارد؛ اما او در یک اتفاق جدید به سراغ ترجمه یک کتاب فوتبالی رفته است تا با این اثر وارد جرگه مترجم‌ها شود.

در توضیح اثر درباره «پپ گواردیولا» باید گفت، این کتاب در واقع یک سه‌گانه است که قرار بود جداگانه منتشر شود اما در نهایت در یک کتاب 980 صفحه‌ای منتشر شد. کتاب اول «تولد اسطوره» نام دارد که در 170 صفحه توسط جواد خیابانی نوشته شده است. کتاب دوم و سوم به نام‌های «محرمانه پپ» و «تکامل جوزپه گواردیولا» به قلم مارتی پرارنائو و ترجمه جواد خیابانی منتشر شده است.خیابانی در مورد ترجمه این اثر و اینکه از چه منابع و مراجعی برای نوشتن کتاب نخست استفاده کرده، توضیح کاملی در کتاب ارائه داده است.

در بخشی از این مقدمه می‌خوانیم: «هنوز هم عده‌‌ی بسیاری اعتقاد دارند که او در ساختار فیزیکی و پر از درگیری و جنگ میدانی فوتبال انگلستان موفق نخواهد شد و شکست خواهد خورد. اما در فوتبال هیچ بازنده‌ای وجود ندارد اگر تفکری مثل تفکر جوزپه گواردیولا را داشته باشید. این تفکر همیشه پیروز است. انسانی که فکر می‌کند هیچ‌وقت نمی‌بازد. هر انسانی برای رسیدن به پیروزی سه راه دارد، راه اول از تجربه می‌گذرد، این تلخ‌ترین راه است. راه دوم از دریچه چشم بستن و تقلید کورکورانه می‌گذرد، این آسان‌ترین راه است و راه سوم از جاده‌ی اندیشیدن می‌گذرد، این بهترین راه است و مردی مثل گواردیولا همیشه می‌اندیشد.»

سه گانه «پپ گواردیولا» اثر مارتی پرارنائو با ترجمه جواد خیابانی در 976 صحفه، شمارگان 1000 نسخه و به‌بهای 75 هزار تومان توسط انتشارات افق دور راهی بازار نشر شده است.

علاقه‌ مندان برای حضور در مراسم رونمایی از سه‌گانه «پپ گواردیولا» می‌توانند از ساعت 17 روز چهارشنبه (21 تیرماه)‌ به سالن کنفرانس اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی واقع در اتوبان شهید حقانی، بلوار کتابخانه ملی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مراجعه کنند.

502

کد خبر: 805422

وب گردی

وب گردی