18واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کرج راه اندازی شد/ واحد کرج چهاردهمین دانشگاه برتر ایران است

معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن تشریح عملکرد این واحد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کرج در نظام رتبه بندی تامیز در سال 2016چهاردهمین دانشگاه برتر ایران شناخته شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر آژنگ تاجدینی معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در تشریح عملکرد، برنامه ها و اهداف پیش روی این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کرج در سال 1363 بدون کمک مالی از جانب نهادهای دولتی و فقط با تکیه بر شهریه دانشجویان در 7 رشته تحصیلی و 500 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و در سایه الطاف الهی و تلاش مسئولان، استادان و کارکنان دلسوز این واحد کرج، در حال حاضر حدود 32 هزار دانشجو در مجتمع دانشگاهی واحد کرج در فضای آموزشی به مساحت 47 هکتار مشتمل بر 12 دانشکده و 226 رشته که 158 رشته آن رشته های تحصیلات تکمیلی است، مشغول به تحصیل هستند. از این میان حدود 200 دانشجوی خارجی از اتباع کشورهای همسایه حضور دارند.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج 35% سهم دانشجویان شهرستان کرج را پوشش داده است. تعداد 584 عضو هیات علمی در واحد کرج به فعالیتهای علمی و آموزشی مشغول می باشند که این تعداد 53% کل هیات علمی استان می باشد. دکتر تاجدینی ادامه داد : تعداد فارغ التحصیلان واحد کرج از ابتدا تا کنون بالغ بر 108 هزار نفر است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد کرج گفت: از نظر رتبه در سیستم های مختلف رتبه بندی دانشگاههای جهان و ایران، دانشگاه آزاد کرج از جایگاه مناسبی برخوردار است ؛ به طوری که در سیستم رتبه بندی معتبر تایمز، واحد کرج جزء 14 دانشگاه برتر ایران در سال 2016 قرار گرفته است. همچنین این واحد در رتبه بندی سایماگو رتبه 646 جهان را در اختیار دارد. لازم به توضیح است که این رتبه بندی ها بر اساس فعالیت های پژوهشی، تولیدات علمی و میزان ارجاعات مقالات علمی انجام می شود و در حال حاضر واحد کرج در بین کل واحدهای دانشگاه آزاد کشور رتبه دوم را دارد.

تاجدینی در تشریح تعامل دانشگاه با سازمانها ، شرکتها ، ادارات و نهادهای استان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برای افزایش همکاری های دو جانبه اقدام به عقد تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای استان نموده است. شرکت برق ، شهرداری کرج، بنیاد ملی نخبگان، سپاه البرز، سازمان نظام مهندسی ساختمان، شرکت شهرک های صنعتی البرز، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، سازمان فنی و حرفه ای، اداره کل استاندارد البرز و ... از جمله نهادهایی هستند که این واحد دانشگاهی عظیم و معتبر با آنها تفاهم نامه دارد. برگزاری کنفرانس ملی سالانه توزیع برق منطقه ای ، برگزاری دوره های آموزش کوتاه مدت با همکاری شرکت شهرک های صنعتی البرز، برگزاری جشنواره رویش بنیاد ملی نخبگان، اجرای موفق طرح برون دانشگاهی توموگرافی درختان سر پا با همکاری شهرداری کرج از جمله دستاوردهای این تفاهم نامه ها هستند.

او افزود: علاوه بر فعالیت های علمی، پژوهشی و آموزشی، واحد کرج توجه خاصی هم به فعالیت های فرهنگی و ورزشی داشته و افتخارات بسیاری در این زمینه کسب کرده است که تاسیس 15 کانون فرهنگی، هنری و دانشجویی، اجرای طرح های، ماندگار فرهنگی مانند بنای یادبود شهدای گمنام، برگزاری نمایشگاه های متنوع فرهنگی، اردوهای زیارتی، راهیان نور، کسب، مدال ها و عناوین ملی و بین المللی در رشته های مختلف ورزشی، عنوان نهاد برتر در زمینه اقامه نماز در استان البرز در دو سال پیاپی، عنوان برتر واحد کرج در بخش صیانت از حریم امنیت عمومی، حقوق شهروندی استان البرز و نمونه هایی از همین نوع فعالیتها هستند.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج درباره اهداف و برنامه های پیش روی این واحد گفت:
حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم: پس از دانشگاه های آموزش محور و پژوهش محور که دانشگاههای نسل اول و دوم بودند در حال حاضر واحد کرج به سمت دانشگاه کارآفرین نسل سوم حرکت می کند. در این راستا حمایت واحد کرج از واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان منجر به تاسیس 18 واحد فناور و دانش بنیان و استقرار در مرکز رشد واحدهای فناور واحد کرج شده است.

او در پایان گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی، مشارکت در طراح های اجرایی استان در قالب طرح های پژوهشی برون دانشگاهی، توسعه ارتباط با صنعت و مشارکت در ارتقاء عملکرد واحدهای صنعتی استان، کاهش وابستگی به شهریه و افزایش درآمدهای غیرشهریه در قالب اجرای دوره های آموزشی تخصصی کوتاه مدت و توجه به پرورش فرهنگی دانشجویان برگرفته از فرهنگ ناب اسلامی نیز از فعالیت های این واحد کرج است.

204/200

کد خبر: 805479

وب گردی

وب گردی