روند اجرای مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات رضایت بخش است/نیمه متمرکز شدن مصاحبه های دکتری ، معطلی داوطبان را کاهش داد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از محل مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات، گفت: اجرای مصاحبه های دکتری واحد علوم و تحقیقات با برنامه ریزی و نظم خوبی در حال اجرا است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته ، مصاحبه های دکتری به طور استانی برگزار و تراکم داوطلبان در واحد های دانشگاهی با توجه به سال های گذشته کمتر شده است.

وی تصریح کرد: کاهش متوسط زمان معطلی داوطبان ،یکی از جنبه های مثبت این شیوه بوده است . هرچند هزینه و زحمت بیشتری هم از نظر جابجایی ها برای مراکز استان پیش آمده است.

دکتر رهایی به بازدید خود از روند اجرای مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و ادامه داد: اجرای مصاحبه های دکتری در واحد علوم و تحقیقات با برنامه ریزی خوبی در حال اجرا است و گروه های مصاحبه کننده به طور منظم در تمام رشته ها برقرار هستند . همچنین فضا و امکانات نسبتا خوبی برای مصاحبه شونده ها در واحد علوم و تحقیقات پیش بینی شده است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات مطروحه ، تقارن زمانی مصاحبه در واحد های مختلف و استان های همجوار با تهران بوده است که از این جهت سعی شده محدودیت زمانی مصاحبه ها برداشته شود تا چنانچه داوطلبی که در موعد زمانی مشخص شده ، نتواند در محل مصاحبه حضور یابد ، زمان بعدی برای آن فرد پیش بینی شود .

وی افزود : پس از پایان مصاحبه های دکتری ، ارزیابی کلی در رابطه با شیوه نیمه متمرکز مصاحبه ها صورت می گیرد تا مزایا و مسائل آن بررسی و تا مشخص شود تجربه امسال چقدر مفید به فایده بوده است.

دکتر رهایی در خصوص نشست های مسئولان دانشگاه آزاد و وزارت علوم در رابطه با مجوز رشته های کارشناسی ارشد ،گفت : با تبادل نظر و همفکری که با همکاران حوزه آموزش وزارت علوم داشته ایم بخش قابل توجهی از مجوزها تائید و صادر شد و بخش کوچکی نیز در دست ارزیابی قرار دارد .

وی ادامه داد: تا حد زیادی ارزیابی مجوزهای رشته محل ها انجام و تایید شد و بخش کمی از آن باقی مانده که در آینده نزدیک صورت می گیرد.

201

کد خبر: 805507

وب گردی

وب گردی