رهبر، عزیزی و تهرانچی سه عضو جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی شدند

سه عضو جدید هیات‌امنای دانشگاه آزاد از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

به گزارش ایسکانیوز، در جلسه عصر امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد، اعضای پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی برای عضویت در هیات‌امنای این دانشگاه انتخاب شدند.

بر این اساس، فرهاد رهبر، فریدون عزیزی و محمدمهدی تهرانچی به عنوان سه عضو جدید هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را کسب کردند.

مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید این خبر و با اشاره به دستور کار این هفته جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: انتخاب سه عضو هیئت‌امنای دانشگاه آزاد به پیشنهاد رئیس هیئت موسس و هیات‌امنای این دانشگاه در دستور کار جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داشت.

وی گفت: در این جلسه و با رای اکثریت اعضای شورا، آقایان فریدون عزیزی، محمدمهدی تهرانچی و فرهاد رهبر به عنوان سه عضو جدید هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

طی روزهای گذشته فرهاد رهبر (رئیس سابق دانشگاه تهران)، فریدون عزیزی (عضو فعلی هیئت‌امنای دانشگاه آزاد)، محمدمهدی تهرانچی (رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی)، بهمن یزدی‌صمدی(چهره ماندگار کشاورزی) و سیدمحمود طباطبایی (چهره ماندگار جراحی مغز و اعصاب و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آزاد اسلامی) به عنوان 5 عضو پیشنهادی دانشگاه آزاد برای عضویت در هیات‌امنای دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده بودند.

براساس بند 1 ماده 10 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، 3 نفر از اعضای هیئت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر که هیچ‌گونه سمت مدیریتی از جمله عضویت در مجامع و شوراهای دولتی و حکومتی نداشته باشند، با ‌تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عضویت هیات‌امنای دانشگاه آزاد در می‌آیند.

201

کد خبر: 805511

وب گردی

وب گردی