سیف قول داد/ تا مهرماه مشکلات موسسات مالی  حل می شود

رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون امنیت ملی گفت که تلاش می‌کنیم طی دو سه ماه آینده مشکلات کلیه موسسات مالی را حل کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ جلسه کمیسیون امنیت امروز با حضور ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی و معاونانش، اشراقی معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی و مسئولان پولی و مالی برخی دستگاه های امنیتی برای بررسی مشکلات ایجاد شده برای سپرده گذاران در موسسات مالی و پولی برگزار شد

رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه با اشاره به سابقه موسسات مالی و پولی گفت:‌ بنده در ابتدای کارم نسبت به خطر موسسات مالی و پولی هشدار لازم را دادم چون در شرایطی که نرخ سود سرکوب شده و تورم بسیار بالا است، مثلا باعث رشد این گونه موسسات می‌شود.

او توضیح داد:‌ این گونه موسسات با وعده سود بیشتر شکل می گیرند و پول های مردم را جمع می‌کنند. عمده‌ترین فعالیت آن‌ها نیز بازپس دهی برخی از سپرده‌ها و خرید ملک بوده است که با توجه به رکود ملک و کاهش سپرده گذاری ایجاد بحران طبیعی است.

سیف اضافه کرد: در حالیکه با توجه به قیمت کارشناسی املاک تراز موسسات درست بود اما واقعیت این بود که کسی برای آن کارشناسی‌ها پولی پرداخت نکرده است. ما برای حل مشکلات راه حل ارائه کردیم تا در اولین فرصت مشکل را حل کنیم. در دراز مدت اجازه فعالیت به چنین موسساتی را نمی دهیم. سعی می‌کنیم ظرف دو الی سه ماه آینده مشکلات کلیه موسسات را حل کنیم.

حیدری معاونت نظارت بانک مرکزی نیز در این جلسه ضمن تشریح نحوه عملیات هر یک از موسسات و سپرده سپرده گذاران گفت باید به نحوی عادلانه دارای های موجود را بین سپرده گذاران کلان و خرد به نسبت دریافت سپرده‌هایشان توزیع کنیم.

بعد از توضیحات مسئولان بانک مرکزی نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی همچون دهقانی، کریمی قدوسی، ذوالنوری، کواکبیان، نقوی حسینی، برزگر، رضایی،‌ برومندی، جمالی،‌ حسن بیگی و نوریان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

در جمع بندی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تاسف وضعیت موسسات مالی و اعتباری و مشکلات فراوان پیش آمده برای مردم بر ضرورت حل هر چه سریعتر مشکلات و بازپرداخت پول سهامداران با مدیریت و تدبیر بانک مرکزی و برخورد قاطع متخلفان تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه نیز ابوالفضل حسن بیگی به عنوان رئیس کمیته امنیت آب انتخاب شد. او به جای برومندی که در سال دوم مجلس به عنوان نائب رئیس کمیسیون انتخاب شد، رئیس کمیته امنیت آب شده است.

منبع: ایسنا

400

کد خبر: 805516

وب گردی

وب گردی