افزایش شکاف میان آمریکا و اروپا همزمان با بازنگری ترامپ در توافق هسته ای ایران

تصمیم دولت ترامپ در خصوص بازنگری در توافق هسته ای ایران، شکاف میان آمریکا و اروپا را بیشتر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ پایگاه اینترنتی نشریه آسیا تایمز در گزارشی به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: تصمیم دولت ترامپ در خصوص بازنگری در توافق هسته ای ایران شکاف میان آمریکا و اروپا را بیشتر کرده است.

در این گزارش با عنوان «افزایش شکاف میان اروپا-آمریکا همزمان با بازنگری ترامپ در توافق هسته ای» آمده است: مقامات اروپایی ابراز نگرانی می کنند بانک ها و سرمایه گذاران غربی ممکن است به خاطر اقدام دولت ترامپ مبنی بر بازنگری در توافق هسته ای ایران، از این کشور فاصله بگیرند.

وال استریت ژورنال در این گزارش نوشت: مقامات اروپایی در مورد نبود اطلاعات در مورد زمان پایان بازنگری در توافق هسته ای نگران هستند؛ آنها تصور می کردند که این بازنگری تا ماه ژوئیه پایان یابد، اما به نظر می رسد پایانی برای آن نمی توان تصور کرد.

باز شدن بازار ایران به روی سرمایه های خارجی مشوق خوبی برای پایبندی ایران به توافق هسته ای است. یکی از مقامات ارشد اروپایی گفت: من حتی مطمئن نیستم که چه کسی اجازه دارد در مورد این تصمیم (بازنگری در مورد توافق هسته ای) نظر بدهد.

یک مقام اروپایی دیگر گفت: هیچ تضمینی (از سوی آمریکا) داده نشده که قبل از اتخاذ تصمیم (در مورد توافق هسته ای) به مقامات اروپایی از پیش اطلاع داده شود.

نگرانی ها در مورد تعهد آمریکا به توافق هسته ای ایران در حالی مطرح می شود که رهبران اروپایی همچنان از تصمیم دولت ترامپ مبنی بر خروج از توافق آب و هوایی پاریس عصبانی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 805523

وب گردی

وب گردی