استاندار قزوین:  ایران می تواند شریک تجاری خوبی برای اوکراین باشد

استاندار قزوین گفت: ایران می تواند شریک تجاری خوبی برای اوکراین باشد و در زمینه مواد غذایی و انرژی مذاکرات موثری را آغاز کند.

به گزارش ایسکانیوز، سرگئی بوردیلاک روز چهارشنبه با فریدون همتی استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

فریدون همتی روز چهارشنبه در دیدار با سرگئی بوردیلاک سفیر اوکراین در ایران گفت: پس از برجام و لغو تحریم ها علیه کشورمان، زمینه برقراری و گسترش همکاری های اقتصادی بین ایران با کشورهای مختلف از جمله اوکراین به خوبی فراهم شده است.
وی در ادامه به معرفی توانمندی های قزوین در بخش های مختلف پرداخت و گفت: وجود سه هزار و 500 واحد صنعتی با تولید یک هزار و 200 محصول، تولید پنج درصد از محصولات کشاورزی کشور با وجود داشتن یک درصد از مساحت ایران، داشتن بیشترین تعداد آثار تاریخی به نسبت وسعت و وجود 68 دانشگاه و موسسه آموزش عالی با 136 هزار دانشجو در کنار قرارگیری در کنار پایتخت بیانگر ظرفیت های این استان است.
همتی در ادامه گفت: قزوین با داشتن مردمانی اصیل و با فرهنگ از امن ترین و مناسب ترین استان های ایران برای جذب سرمایه گذاران خارجی به شمار می رود.
استاندار قزوین در ادامه از آمادگی استان برای برقراری روابط تجاری بین بازرگانان قزوینی و اوکراینی خبر داد و گفت: با توجه به استعدادهای فراوان صنعتی و کشاورزی در قزوین زمینه خوبی برای این همکاری وجود دارد.
همتی در پایان اظهار کرد: در حوزه های گردشگری و علمی نیز می توان زمینه لازم را برای همکاری بین قزوین و اوکراین فراهم ساخت.

سرگئی بوردیلاک در این دیدار گفت: ایران با داشتن رهبری قدرتمند و وزیری دیپلمات در راس وزارت خارجه باید افتخار کند که می تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: ایران می تواند شریک تجاری خوبی با اکراین باشد و در زمینه مواد غذایی و انرژی مذاکرات موثری را آغاز کند.

بوردیلاک تصریح کرد: کشور اکراین نیز ارتباط خوبی با اروپا دارد و مسیر مناسبی است و با داشتن منطقه آزاد اقتصادی با اروپا می تواند برای ایران نیز مفید باشد.

وی گفت: در سه سال اخیر با مشکلاتی که در روابط اکراین و روسیه ایجاد شد مناسبات ما کاهش یافته و ایران می تواند جای روسیه را در تامین انرژی برای اکراین پر کند.

سفیر اوکریان در ایران اضافه کرد: اکراین می تواند شریک راهبردی خوبی برای ایران در شرایط کنونی باشد و با افزایش حجم تجاری دو کشور گامهای مهمی در توسعه روابط برداشته شود.

کد خبر: 805636

وب گردی

وب گردی