تصمیم وزارت علوم جنبه سیاسی دارد / وزارت علوم پیش از ارائه طرح دو فوریتی در مجلس مشکل را حل کند

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیم وزارت علوم مبنی بر حذف رشته/ محل های دانشگاه آزاد سیاسی و غیر منطقی است، گفت: وزارت علوم پیش از ارائه طرح دو فوریتی در مجلس و بمنظور رفع ابهامات مشکل را حل کند.

محمد علی پور مختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص حذف رشته های دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم گفت: تصمیمی که وزارت علوم بمنظور حذف تعدادی از رشته/ محل های دانشگاه آزاد اسلامی گرفته تصمیمی کاملا غیر منطقی است که موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای دانشگاهی می شود.

وی با بیان اینکه بنظر می رسد تصمیم وزارت علوم جنبه سیاسی داشته باشد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که بیشترین تعداد دانشجو را دارد به همین دلیل موجب احساس خطر در برخی از دانشگاه های دولتی شده است. حذف رشته محل های دانشگاه آزاد فرصت بزرگ آموزش را برای علاقه مندان و مشتاقان به تحصیلات عالیه از بین می برد.

پور مختار با بیان اینکه انتظار ما از وزارت علوم این است که حامی و پشتیبان دانشگاه آزاد باشد، گفت: بر همین اساس تعداد زیادی از نمایندگان نسبت به این مشکل اعلام موضع کرده و طرح دو فوریتی را آماده کرده اند که در هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان وزارت علوم گفت: توصیه من به وزارت علوم این است که پیش از آن که این طرح در مجلس مطرح شود و همچنین بمنظور رفع ابهامات سیاسی موضوع را حل و فصل کند.

203

کد خبر: 805660

وب گردی

وب گردی