حجاب و عفاف در جامعه  سبب پیشرفت می شود/ کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم

سرپرست اورژانس کشور و رئیس همایش ملی حجاب و عفاف گفت: اصلی‌ترین پیام همایش این است که بتوانیم هرچه بیشتر بحث حجاب و عفاف را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترویج دهیم. واقعیت این است که ما کلام امام، مقام معظم رهبری یا آیات و احادیث بزرگان دینی را در این حوزه سرلوحه کار خود قرار دهیم، این موضوعی است که پرداختن به آن بسیار ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اولین دوره همایش ملی عفاف و حجاب همزمان با روز روز عفاف و حجاب، با حضور فرهبختگان مراکز علمی،پژوهشی و فرهنگی و دانشگاه های علوم پزشکی کشور صبح امروز در سالن همایش های معاونت توانبخشی هلال احمر برگزار شد. مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیاء در این همایش با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: برای نهادینه کردن هر موضوعی در جامعه به ویژه حوزه‌هایی که ریشه‌های معرفتی و اعتقادی دارند، باید از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای نهادینه‌ کردن این فرهنگ باید از برنامه‌های عملی جذاب استفاده کرد تا جوانان و نوجوانان با میل و رغبت قوی به سمت حجاب بروند.

رئیس همایش ملی حجاب و عفاف با بیان اینکه در این راه می‌توان از ظرفیت فرهنگی و علمی خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان استفاده کرد، گفت: در این راه ما تلاش خود را انجام داده تا در حد توان خود شرمنده خون شهدا نباشیم.

وی اضافه کرد: اصلی‌ترین پیام همایش این است که بتوانیم هرچه بیشتر بحث حجاب و عفاف را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترویج دهیم. واقعیت این است که ما کلام امام، مقام معظم رهبری یا آیات و احادیث بزرگان دینی را در این حوزه سرلوحه کار خود قرار دهیم، این موضوعی است که پرداختن به آن بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: این همایش کار بزرگی است ما باید به عنوان متولیان کار بیمارستانی زودتر به این موضوع می‌پرداختیم اما این یک ایراد کاری ما بود.

مشاور وزیر بهداشت بیان کرد: امروزه شاهد روزافزون جوانان به ویژه بانوان در حوزه‌های مختلف پزشکی و درمانی هستیم که عفاف و حجاب در میان آنها می‌تواند الگویی برای سایر مردم باشد. مسئولان نیز نباید از مسأله حجاب و عفاف در جامعه غافل شوند؛ چراکه این امر سبب پیشرفت و ارتقاء می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن به قرآن و درس گرفتن از آموزه‌های قرآنی و استفاده از آنها در انجام وظایف شخصی و اجتماعی می‌تواند جامعه را از آسیب نگه دارد، خاطرنشان کرد: توجه ما به قرآن در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان خاتم‌الانبیاء به گونه‌ای است که علاوه بر اقامه نمازهای یومیه در مسجد بیمارستان، کلاس‌های آموزشی و روانخوانی و همچنین کلاس‌های تخصصی قرائت برگزار می‌شود.

وی افزود: ما افتخار داریم که در این بیمارستان به جانبازان عزیز و خانواده‌های معظم شهدا خدمت‌دهی داشته و از این ظرفیت فرهنگی و معنوی برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف برای فرهنگ ایرانی، اسلامی بهره‌ می‌گیریم.

701

کد خبر: 805667

وب گردی

وب گردی