خرید گندم در کهگیلویه و بویراحمد به 60 هزار تن رسید

مدیر غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گندم خریداری شده از کشاورزان این استان طی سال زراعی جاری به حدود 60 هزار تن رسید.

به گزارش ایسکانیوز سید علی صادق فروزنده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5000 تن افزایش داشته است. ارزش ریالی میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در سال زراعی جاری در این استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 70میلیارد تومان است.

مدیر غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیش ­بینی می شود امسال حدودا 65 تا 70 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

فروزنده تصریح کرد: تاکنون 50درصد از مطالبات کشاورزان در زمینه گندم خریداری شده از آنان پرداخت شده است و امیدواریم مابقی نیز پرداخت شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بحث صادرات 10 هزار تن از گندم این استان را دستور کار خود داریم که آزمایشات و تحقیقاتی لازم صورت گرفته اما هنوز قطعی نشده است.

مدیر غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حمل و نقل نامناسب، نداشتن امکانات باربری مناسب و کامیون­دار خوب از مهمترین مشکلات خرید گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

فروزنده ضمن تقدیر و تشکر فراوان از کشاورزان استان برای صبر و حوصله ای که برای مطالبات خود به خرج داده­‌اند، اضافه کرد: پیگیر مطالبات این قشر زحمت­کش هستیم و باید در این زمینه تامین اعتبار صورت بگیرد تا بتوانیم مابقی مطالبات آنان را نیز پرداخت کنیم.

کد خبر: 805693

وب گردی

وب گردی