رحماندوست: دولت اگر کار درست فرهنگی انجام می داد فرمان آتش به اختیارصادر نمی شد

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اگر در انجام وظایف فرهنگی خود درست عمل می کرد رهبر معظم انقلاب هیج گاه فرمان آتش به اختیار را صادر نمی کردند.

مجتبی رحماندوست در گفت و گو با ایسکانیوز درباره سخنان مقام معظم رهبری در حوزه مسائل فرهنگی و تاکید بر فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از مسائل فرهنگی کشور راضی نیستند بنابراین به جوانان گفتند به میدان بیایید که اگر یک دستگاهی کار فرهنگی خود را انجام نمی دهد، آتش به اختیار پای کار باشید.

وی در راستای حمایت های دولتی از جوانان حزب الهی در انجام کار فرهنگی، افزود: اگر دولت می خواست از جوانان برای انجام کار فرهنگی حمایت کند، خودش باید دست به کار فرهنگی می زد و اگر کار درست فرهنگی انجام می داد که دستور به آتش به اختیار داده نمی شد.

رحماندوست گفت: دولت، در زمینه کار فرهنگی حمایت های لازم را انجام نداده و به وظایف خود عمل نمی کند، به همین دلیل مقام معظم رهبری از جوانان خواستند وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: جوانانی که برای کار خودجوش فرهنگی پا به عرصه می گذارند نباید چشم انتظار حمایت دولتی باشند و آمادگی مقابله با مانع تراشی دستگاه اجرایی دولتی در برابر فعالیت های فرهنگی خود باشند.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، درباره تاثیر دسته بندی های سیاسی در فضای فرهنگی کشور نیز گفت: دسته بندی های سیاسی فرهنگ کشور را به نابودی کشانده است. وقتی هر شخصی با یک نگاه سیاسی، مقابل جناح سیاسی مقابل خود قرار می گیرد و به واقعیت سخنان آنها توجه نکرده و تنها در برابر گروه مخالف جبهه گیری می کند، فرهنگ قربانی جناح بندی سیاسی می شود.

رحماندوست ادامه داد: نیاز است کسانی وارد عرصه فرهنگی کشور شوند که جناح بندی های سیاسی آنها را از اصل جامعه و فرهنگ انقلاب جدا نکرده باشد و دسته بندی های سیاسی آنها را به باور مشخصی سوق نداده باشد و این مسئولیت توسط رهبرمعظم انقلاب به جوانان کشور واگذار شده که با کار فرهنگی، از کمبودها و خلاهایی که دولت و دستگاهای اجرایی عاملش هستند، بکاهند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های مختلف فرهنگی و هنری مانند سینما، ادبیات، فرهنگ عمومی یک سرمایه بزرگ و تبیین کننده سلامت جامعه است که در این حوزه ها نیازمند تحرک هستیم.

502

کد خبر: 805702

وب گردی

وب گردی