سامانه املاک و اسکان کشور در تابستان ۹۶ راه اندازی می شود

یک مقام مسئول با اعلام راه‌اندازی مقدماتی سامانه املاک و اسکان کشور در تابستان سال جاری، از تکمیل و بهره‌برداری کامل سامانه در پایان سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی چگنی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اعلام راه‌اندازی مقدماتی سامانه املاک و اسکان کشور در تابستان سال جاری، از تکمیل و بهره‌برداری کامل سامانه در پایان سال ۹۶ خبر داد و گفت: مراحل اولیه کار انجام شده است و به زودی مرحله تکمیلی را با همکاری نهاد ریاست‌جمهوری و سایر دستگاه‌ها به پیش خواهیم برد.

او گفت: وظیفه ایجاد سامانه املاک و اسکان براساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

چگنی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی از زمان ابلاغ قانون، فعالیت‌ خود را آغاز کرد و اقلام اطلاعاتی و شاخص‌های آماری مورد نیاز را مورد بررسی قرار داده است. در همین راستا، جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف کشور اعم از درون و بیرون دولت تشکیل شد و همچنین با سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

به گفته چگنی، یک شرکت فعال در زمینه انفورماتیک انجام سیستم نرم‌افزاری فوق را با نظارت وزارت راه و شهرسازی در دست دارد؛ این سامانه به صورت مقدماتی در این ماه اجرایی می‌شود و برنامه تکمیلی سامانه نیز در دست اجرا است، تا بتدریج اطلاعات موجود در کشور به سامانه املاک متصل شده و سامانه به طور کامل راه‌اندازی شود.

او در خصوص زمان تقریبی راه‌اندازی کامل این سامانه گفت: برآورد دقیقی نمی‌توان ارایه کرد. اما پیش‌بینی می‌شود دوره تکمیلی سامانه املاک یک سال به طول بینجامد.

چگنی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن تصریح کرد: استفاده و بهره‌برداری از این سامانه از تابستان سال جاری شروع خواهد شد و ما آن را به صورت آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی قرار می‌دهیم تا بتوانند از آن در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم بهره گیرند.

او تصریح کرد: این سامانه باید گام به گام تقویت و تکمیل شود و خروجی‌های آن به تدریج تدقیق شود. برنامه وزارتخانه این است که تا پایان سال ۹۶، سامانه املاک و اسکان کشور تکمیل شود.

401

کد خبر: 805733

وب گردی

وب گردی