معاون رئیس جمهوری: استارت آپ ها نیاز به سرمایه گذار دارند

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد، برای توسعه استارت‌آپ‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و در این راستا باید سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر حرکت کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در مراسم افتتاح مرکز رشد پویانمایی گفت: این حوزه جایی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است. بازار تولید محتوا بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است و زمینه مناسبی برای فعالیت فراهم کرده است. استارت‌آپ‌ها باید هفته‌ای ۱۰ درصد رشد کنند تا به موفقیت برسند. استارت‌آپ یعنی جوانی که تنها با یک ایده موفق می‌تواند اشتغال‌زایی‌کند.

ستاری با اشاره به ارزش ۳۰ میلیارد دلاری بازار تولیدات پویانمایی گفت: ما برای توسعه این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و در این راستا باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر حرکت کنیم. این فعالیت‌ها با پول دولت شکل نمی‌گیرد و باید بخش خصوصی به این حوزه وارد شود. ما نیاز داریم که بیش از ۱۰۰ مورد از استودیوهای تولید محتوا در کشور ایجاد شوند که این امر در گرو توسعه بازار محتوای فرهنگی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری افزود: فرهنگ دانش‌بنیان امروزه در دانشگاه‌‌های کشور حاکم شده است. در بازدیدی که هفته گذشته از پارک علم و فناوری زاهدان داشتم، دستاوردهای غیر قابل باوری را عرضه کردند، در حالیکه با محرومیت‌های زیادی مواجه بودند. برای جلوگیری از خام‌‌فروشی، نیاز به تولیداتی داریم که به فروش برسند.

او با اشاره به اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در این راستا از سوی این شورا ۱۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. با حضور جوانان خلاق در این محیط، در آینده‌ای نزدیک شاهد توسعه هرچه بیشتر استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در اطراف آن خواهیم بود و این امر موجب تحول‌آفرینی در منطقه است.

ستاری گفت: برای توسعه فرهنگ، نیاز به سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر ۶ صندوق مالی وارد بورس شده‌اند و از طریق عرضه سهام اعتبارات لازم را کسب کرده‌اند.

او با اشاره به ضرورت توسعه صندوق‌های خطرپذیر (VC) و لزوم حرکت کشور به سمت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر افزود: در این راستا لازم است که ۴۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های کشور از طریق صندوق‌های خطرپذیر تأمین شود.

204/200

کد خبر: 805822

وب گردی

وب گردی