سهم ۳۰ درصدی درآمد  هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید نمی‌رسد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: سهم ۳۰درصدی درآمد هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید نمی‌رسد و طریقه وصول مالیات ارزش افزوده مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ ابوالفضل سهل ‌آبادی عصر امروز چهارشنبه در همایش روز صنعت و معدن در تبریز با بیان اینکه باید طریقه دریافت مالیات ارزش افزوده تغییر کند، افزود: این نوع مالیات مشکلات زیادی برای صنعتگران و تولیدکنندگان به وجود آورده است.

او با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان از دادن مالیات استقبال می کنند و از آن فرار نخواهند کرد، ادامه داد: البته باید دولت به پیشنهادات ما نیز توجه کند.

او سپس با اشاره به اینکه دنبال تسهیلات دولتی در دولت دوازدهم نیستیم، افزود: اگر ما را به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی می ‌دانید با ما هم مثل رزمندگان جبهه نظامی برخورد کنید.

وزارت صنعت را به ما اجاره دهید

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه وزارت صنعت را به ما اجاره دهید، گفت: ما طوری این وزارت خانه را اداره می‌ کنیم که وزارت اقتصاد هم آسیبی نبیند.

سهل ‌آبادی با اشاره به اینکه دولت باید جلوی قاچاق را بگیرد، افزود: اتفاقات دولت یازدهم مثبت بود ولی بخشی از تواقعات ما برآورده نشد.

او با بیان اینکه نرخ تسهیلات بانکی بالا است، افزود: نرخ تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است ولی با احتساب دیرکرد حدود ۴۰ درصد می‌ شود که با این بهره چرخ صنعت نمی‌ چرخد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران سپس با اشاره به اینکه تولیدکنندکان کالاهای خود را در طویل‌ المدت به فروش می ‌رسانند، گفت: انصاف نیست که هر سه ماه یک بار برای تسویه حسابی که یک سال بعد چک آن را می‌گیریم مراجعه کنیم و جریمه‌های سنگین دهیم.

او سپس گفت: سبد حمایتی دولت یازدهم باری بر روی دوش تولیدکنندگان است چرا که یک تولید کننده‌ ای که بدهکار میلیاردی است، از پس بهره ۴۰ درصدی برنمی‌ آید و دولت این بار را دو مرتبه به دوش وی اضافه کرد.

سهل آبادی با بیان اینکه در ساخت سوریه مشارکت خواهیم کرد، گفت: در سفر به سوریه با چند وزیر و نخست وزیر سوریه ملاقات کردیم یک خط اعتباری از طرف ایران برای سوریه آماده شده و مذاکره ای کردیم قرار شد شرکتی را به ثبت برسانیم که شرکت سهامی عامی است.

او ادامه داد: در این شرکت تمام همکاران خانه صنعت و معدن می توانند شریک شوند.

سهل آبادی ابراز داشت: همچنین دنبال آن هستیم تا در ۱۸۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای سوریه کالاهای ایرانی را به فروش برسانیم.

انتقاد از بالا بودن نرخ وام‌ های بانکی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی نیز در این همایش از بالا بودن نرخ وام‌ های بانکی انتقاد کرد و گفت: واحدهای تولیدی زیر ۱۰ درصد سود دارند، همه دوست دارند سپرده گذاری کنند تا سود دریافت کنند، با این حال بالا بودن نرخ وام ‌های بانکی مانع از این کار می ‌شود.

محمدحسین باقری با تاکید بر اینکه باید دست در دست هم دهیم تا موانع بر سر راه واحدهای تولیدی مرتفع شده و زمینه اشتغال ‌زایی فراهم شود، افزود: البته بسیاری از مشکلات صنعت و شهرک‌های صنعتی مرتفع شده است.

او با بیان اینکه مشکلات در حوزه صنعت بسیار جدی است، گفت: نباید تمامی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را گردن دولت بیندازیم.

باقری با اشاره به اینکه باید رشته ‌های تحصیلی در حوزه صنعت در دانشگاه ‌های استان ایجاد شود، گفت: باید ارتباط بین صنایع با دانشگاه ها بیشتر شود.

منبع: مهر

402

کد خبر: 805868

وب گردی

وب گردی