مفاهیم نوین عرصه سلول‌های بنیادی ارائه شد

4 کارگاه آموزشی همزمان با سومین روز دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ در ادامه برگزاری کارگاه‌های دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، دانشجویان و فعالان فناور در قالب 4 کارگاه اموزشی با مفاهیم این حوزه فناوری آشنا شدند

کارگاه یک روزه دست‌ورزی ژنتیکی سلول‌های بنیادی به کمک وکتورهای حامل ویروسی لنتی و رتروویروس با دبیری علمی فاطمة جمشیدی که در مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته برگزار شد، اصول مهندسی ژنتیک برای 15 نفر از شرکت کنندگان تدریس شد.

محمدعلی نیلفروش‌زاده در مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی ، به ارائه مفهوم جداسازی و کشت سلول‌های استرومال مشتق از چربی انسانی» در کارگاهی یک‌روزه برای مخاطبان پرداخت.

همچنین کارگاه طراحی و پیاده سازی ویرایش ژنوم با فناوری CRISPR در سلول‌های بنیادی و حیوانات تراریخت» توسط دکتر محسن بصیری در پژوهشکده سلولهای بنیادی پژو هشگاه رویان برگزار شد.

حسین نظاری نیز در پژوهشکده سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان کارگاه «آشنایی با مفاهیم و کاربردهای سلولهای بنیادی و کار آزمایشگاهی» برگزار کرد.

اما کارگاه استفاده از فن آوری پیشرفته برای درک مقررات ژنوم» عنوان آخرین کارگاه این روز از جشنواره بود که توسط دکتر علی شریعتی در مرکز بن یاخته، و برای 20 نفر از فعالان عرصه سلول‌های بنیادی برگزار شد.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200/202

کد خبر: 805903

وب گردی

وب گردی