نمره دروس اختیاری در معدل اعمال می شود

بر اساس مصوبه شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، نمره دروس اختیاری با تاثیر در معدل در کارنامه درج می شود.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به بخشنامه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص اصلاح تبصره ۲ مربوط به دروس اختیاری بخشنامه قبلی وزارت علوم، دروس مهارت زندگی دانشجویی، ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، شناخت محیط زیست، مدیریت بحران و استاندارد سازی در چارچوب سنوات مجاز و مازاد بر سقف واحدهای دوره، ارائه شده و با ثبت نمره دروس و تأثیر در معدل در کارنامه تحصیلی دانشجو درج می شود.

لذا تمام دانشگاه ها و موسسات ملزم به رعایت تبصره مذکور و درج نمره دروس یادشده در کارنامه تحصیلی دانشجو با تأثیر بر معدل هستند.

شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، در بخشنامه ای به دانشگاه ها، موسسه ها و مراکز آموزش عالی دولتی و غیردولتی سراسر کشور اعلام کرد: «پیرو بخشنامه شماره ۲.۲۰۸۹۵۲ مورخ ۲۲ آذر ۹۵ در خصوص ارایه دروس اختیاری با استناد به مصوبه جلسه ۸۸۲ مورخ ۲۳ بهمن ۹۵ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی اصلاحیه تبصره ۲ به شرح زیر ابلاغ می شود:

تبصره ۲: «دروس مذکور در چهارچوب سنوات مجاز و مازاد بر سقف واحدهای دوره ارایه و با ثبت نمره دروس و تاثیر معدل در کارنامه دانشجو درج می شود».

در بخشنامه ای که پیش از این بخشنامه صادر شده بود آمده بود: به تمام موسسه های آموزش عالی اجازه داده می شود تا از مجموع دروس پیشنهادی سایر دستگاه های اجرایی، مواردی (با اولویت درسی، مهارت زندگی دانشجویی، کار آفرینی، ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، شناخت محیط زیست، مدیریت بحران، استاندارد سازی) با رعایت مقررات آموزشی در دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) به عنوان دروس اختیاری به دانشجویان ارایه کنند.

در تبصره یک این بخشنامه آمده بود: در دانشگاه های دولتی، ارایه درس مذکور تا حداکثر ۲ درس رایگان و در سایر موسسات منوط به پرداخت هزینه توسط دانشجو خواهد بود. همچنین در «تبصره ۲ این بخشنامه عنوان شده بود: دروس مذکور در چهارچوب سنوات مجاز و مازاد برسقف واحدهای دوره ارایه و بدون تاثیر در معدل؛ در کارنامه دانشجویان درج می شود».

200/202

منبع: مهر

کد خبر: 805918

وب گردی

وب گردی