دیمتری پسکوف: صبر مسکو در قبال تنش دیپلماتیک با آمریکا رو به پایان است

سخنگوی کاخ کرملین بر این باور است که صبر و تحمل مسکو در اختلاف و تنش دیپلماتیک با آمریکا رو به پایان است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا در سال 2016 میلادی با اخراج تعدادی از دیپلمات های روسی، اموال و دارایی های دیپلماتیک روسیه در خاک آمریکا را توقیف کرده، کاخ کرملین اعلام کرده است که صبر و تحمل روسیه نسبت به این تنش و مناقشه دیپلماتیک رو به پایان است.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: از دیدگاه قوانین بین المللی، روسیه نمی تواند برای یک مدت زمان طولانی، نسبت به این اقدام آمریکا واکنش نشان ندهد و هیچ گونه تدابیر و اقدامات تلافی جویانه‌ای اتخاذ نکند.

وی تصریح کرد: ولی در عین حال انتظار داریم که همکاران آمریکایی ما در نهایت نوعی اراده و عزم سیاسی را نشان دهند و نقض قوانین بین المللی را اصلاح کنند.

وی اشاره‌ای به تدابیر و اقدامات تلافی جویانه احتمالی روسیه در برابر آمریکا نکرده است.

در ماه دسامبر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا دستور اخراج 35 دیپلمات روسی را به اتهام مشارکت در هک کردن انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آمریکا صادر کرد. مقام های آمریکایی همچنین 2 ساختمان دیپلماتیک روسیه در مریلند و لانگ آیلند را نیز توقیف کردند.

مسکو هر گونه اتهام مطرح شده درباره دست داشتن مقام های رسمی و سیاسی این کشور در هک کردن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است. مسکو تاکنون این اقدامات آمریکا را تلافی نکرده و اعلام نموده است که منتظر بهبود روابط با آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 805924

وب گردی

وب گردی