استقبال چندین برابری از دور دوم جشنواره سلول بنیادی و پزشکی بازساختی

دبیر علمی کنگره دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی استقبال از این دوره جشنواره را قابل توجه دانست و گفت: استقبال چندین برابری در تمامی زمینه‌ها از جمله ارائه مقالات، میهمان‌های خارجی و شرکت کنندگان نشان از مسیر درست این رویداد دارد.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر اقدمی دبیر علمی کنگره دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: بیش از ۶۰۰ خلاصه مقاله به این رویداد ارسال شده بود که از این میان ۱۰۰ مقاله به سخنرانان مدعو اختصاص یافت. این ۱۰۰ مقاله شامل ۲۶ سخنران خارجی، 32 سخنران ایرانی غیر مقیم و ۱۰ ایرانی مقیم کشور است. ۳۶۰ پوستر در این رویداد پذیرفته شده و باقی خلاصه مقالات پذیرفته نشدند.

وی سخنرانان غیر مدعو که با خلاصه مقاله در این کنگره حضور خواهند داشت را ۴۲ نفر اعلام کرد که از این میان ۳۴ سخنران ایرانی و ۸ سخنران از کشورهای استرالیا، روسیه، مالزی، اردن، هند، پاکستان و عراق هستند.

اقدمی با اشاره به این نکته که ۱۰ سخنران ایرانی مدعو به این رویداد دعوت شده‌اند، بیان کرد: دیگر سخنرانان خارجی از دیگر کشور‌ها مانند آمریکا، انگلیس، پرتقال، ایتالیا، فرانسه، استرالیا، سویس، هلند، اتریش، آلمان، قبرس، سونان، ترکیه، مالزی، ایرلند، اسپانیا، چین، کره و کانادا هستند.

وی با اشاره به پنل‌های تخصصی در این رویداد گفت: ۲6 مدعو در راستای موضوعاتی چون قوانین، اخلاق و تجاری سازی که در پنل تخصصی بحث آزاد پرسش و پاسخ می‌شود حضور خواهند داشت.

دبیر علمی کنگره دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: در این جشنواره بیش از 100 نفر به عنوان هیئت رییسه دعوت شده اند.

وی استقبال از دومین دوره این جشنواره ر ا به نسبت دور اول قابل توجه دانست و بیان کرد: در این دوره تعداد مقالات، می‌ه‌مان‌ها و شرکت کننده‌ها بیش ازچندین برابر شده است.

اقدمی خاطر نشان کرد: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رشته علمی نوینی محسوب می‌شود و از جایگاه مهمی در آینده پزشکی برخوردار است. این حوزه زمینه‌ای امیدوار کننده برای کمک به بیماران صعب العلاج و لاعلاج خواهد بود.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شامل بخش های مختلفی خواهد بود. در بخش علمی، محتوای جشنواره امسال شامل 8 محور اصلی سلول های بنیادی خونساز، سلول درمانی، سلول ایمنی درمانی، مهندسی بافت، بانک سلولی، ژن درمانی، قانون و مقررات و اخلاق و تجاری سازی است.

این جشنواره در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200/202

کد خبر: 805927

وب گردی

وب گردی