نگرانی تولیدکنندگان آمریکایی از توافق تجاری ژاپن و اروپا

توافق تجاری که بین ژاپن و اتحادیه اروپا شکل گرفته، بسیاری از تولیدکنندگان گوشت آمریکا را در مورد آینده صادرات خود نگران کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ در این توافق که هفته قبل به سرانجام رسید از اروپا خواسته شد که تعرفه خود را بر خودروهای ژاپنی کاهش دهد تا در عوض ژاپن تعرفه خود را بر گوشت و محصولات لبنی اروپا کاهش دهد. این تغییر به ویژه برای دامداران آمریکایی تولید کننده گوشت گاو و گوشت خوک هشدار دهنده خواهد بود چرا که ژاپن تاکنون بزرگترین بازار صادرات گوشت گاو آمریکا و دومین بازار بزرگ صادرات گوشت خوک آمریکا بوده است.

اقتصاددان ارشد اتحادیه کشاورزان آمریکا، بابیانگ گفت: با این شرایط من انتظار دارم اروپا موقعیت بسیار رقابتی‌تری نسبت به آنچه امروز دارد را در بازارهای گوشت خوک و گوشت گاو بدست آورد. هر حرکتی که آن‌ها برای ارائه تخفیف‌های تعرفه‌ای به اروپا انجام می‌دهند شرایط را برای تولیدکنندگان آمریکایی در رساندن محصولشان به آن بازار سخت‌تر می‌کند.

طبق گفته میره‌یا سولیس که‌ یکی از کارکنان ارشد موسسه بروکینگز است و نویسنده «معمای کشور تجاری: ژاپن و وضعیت اقتصادی آسیا و اقیانوسیه» هم می‌باشد، توافق همکاری اقتصادی ژاپن و اتحادیه اروپا که در ۶ جولای امضا شد، نشان از تمایل ادامه دار ژاپن برای ایفای نقشی فعال‌تر در صحنه تجارت جهانی دارد.

سولیس ادامه داد: این توافق پیام محکمی را برای دولت ترامپ به همراه دارد که متوجه شود برخی از نزدیک‌ترین شرکای آن در کشورهای صنعتی بزرگ همچنان به سودمندی توافقات تجاری اعتقاد دارند و تجارت را به عنوان رابطه برد برد می‌بینند.

منبع: مهر

402

کد خبر: 805936

وب گردی

وب گردی