"سیری" پیشتاز است!

دستیار صوتی شرکت اپل در میان همه دستیاران صوتی هوشمند در آمریکا محبوب‌ترین شناخته شد.

به گزارش ایسکانیوز، استفاده از دستیاران صوتی گوشی‌های هوشمند هنوز آن چنان که باید رواج نیافته است و بسیاری از مردم از صحبت با گوشی‌هایشان احساس خوشایندی ندارند. آنها از اینکه با تلفن‌شان صحبت کنند، احساس غیرطبیعی و معذب بودن دارند.

بخشی دیگر هم به اندازه کافی به الگوریتم‌های تشخیص گفتار اعتماد ندارند و ترجیح می‌دهند خودشان کارها را انجام داده و از دستیار صوتی کمک نگیرند.

اما با توجه به تلاش زیادی که شرکت‌ها در طول سالیان اخیر روی توسعه و بهبود هوش مصنوعی اختصاصی خود انجام داده‌اند، اکنون کاربران زیادی هم وجود دارند که به این الگوریتم‌ها اعتماد داشته و وابسته به دستیار صوتی‌شان هستند.

براساس مطالعه اخیر "ورتو آنالیتیک"(Verto Analytics) 44 درصد از گوشی‌های هوشمند در آمریکا دارای دستیار صوتی اختصاصی هستند.

از میان 71 میلیون کاربر آمریکایی، ماهیانه 41.4 میلیون نفر از دستیار صوتی"سیری" اپل استفاده می‌کنند. بنابراین دستیار صوتی "سیری" به عنوان محبوب‌ترین دستیار صوتی در آمریکا شناخته می‌شود.

نزدیک‌ترین تعقیب کننده "سیری" در این رقابت، دستیار صوتی شرکت سامسونگ با نام "S Voice" است که کمتر از نصف "سیری" کاربر دارد.

البته به طور کلی نسبت به سال گذشته، زمان استفاده از دستیاران صوتی توسط هر کاربر ماهیانه از 26 دقیقه به 12 دقیقه کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که علیرغم اینکه "سیری" محبوب‌ترین دستیار صوتی است، اما محبوبیت این دستیار صوتی روندی نزولی در پیش گرفته است.

در مطالعه اخیر ادعا شده است که در فاصله ماه مه سال 2016 تا مه 2017، "سیری" 7.3 میلیون از کاربران ماهیانه خود را از دست داده است. البته دستیار صوتی سامسونگ هم به همین نسبت کاربران خود را از دست داده است.

مطالعه جدید نشان می‌دهد که افت میزان استفاده کاربران از دستیاران صوتی اپل و سامسونگ ناشی از ورود دیگر شرکت‌ها مثل "آمازون اکو" و "گوگل هوم" به این حوزه است که اتفاقا در سال اخیر روند رشد قابل توجهی داشته‌اند.

شایان ذکر است که اپل به زودی با معرفی "هوم پاد" وارد این بازار خواهد شد و باید دید با ورود "هوم پاد" به این عرصه، آمار و ارقام دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.

البته با توجه به این که اپل "هوم پاد" را به عنوان متخصص پخش موسیقی و زیر مجموعه "سیری" معرفی کرده است، به احتمال زیاد به عنوان یک دستیار صوتی مستقل شناخته نخواهد شد.

نسل جدید دستیار صوتی شرکت سامسونگ به اسم "Bixby" نیز هنوز در آمریکا راه‌اندازی نشده است، چرا که بنا به گزارشات این دستیار صوتی دچار مشکل نقص در داده است که منجر به اختلال در درک زبان انگلیسی شده است.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 805953

وب گردی

وب گردی