ترامپ: ایران تهدیدی علیه ماست/ مکرون: برکناری بشار اسد پیش شرط ما نیست

روسای جمهوری فرانسه و آمریکا پس از گفتگو در کاخ الیزه، در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از فرانس 24، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مراسم روز ملی فرانسه به پاریس رفته است، پس از گفتگو در کاخ الیزه، در یک نشست خبری شرکت کردند.

مکرون در این نشست خبری اظهار کرد در مورد توافق آب و هوایی پاریس اختلاف نظر داریم اما ما به این معاهده پایبندیم و به نظر رئیس جمهور آمریکا هم احترام می‌گذارم.

وی افزود: در مورد دستیابی به نقشه راهی برای وضعیت پس از جنگ در عراق و سوریه گفتگو کردیم.

مکرون تاکید کرد ما به دنبال یک راهکار سیاسی جامع و پایدار در سوریه هستیم و کنار رفتن اسد پیش ‌شرط ما نیست و هدف اصلی ما از بین بردن تروریست‌ها است. خط قرمز ما با آمریکا در مورد سوریه، استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی است.

رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان کرد سفارت ما هفت سال است که در دمشق بسته شده اما هنوز به هیچ راه‌حلی دراین باره نرسیده‌ایم.

دونالد ترامپ نیز که اظهارات خود را از روی یک متن می خواند، گفت: فرانسه نخستین و قدیمی‌ ترین متحد ایالات متحده است.

وی مدعی شد ما امروز از سوی رژیم‌های سرکش مانند کره شمالی، سوریه و ایران تهدید می‌شویم.

ترامپ افزود: شاهد پیشرفت فوق‌العاده ای در مبارزه با داعش در عراق هستیم و باید با تلاش این پیروزی‌ها را تثبیت کرد و مانع از دست رفتن آن‌ها شد.

وی خاطر نشان کرد پسرم انسان بسیار فوق العاده ای است و دیدارش با وکیل روس کاملا طبیعی بوده او تنها با یک وکیل روس دیدار کرده و نه وکیل دولت روسیه.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد در حال کار بر روی آتش بس دیگری در سوریه هستیم چرا که آتش بس قبلی طی ۵ روز جان افراد زیادی را حفظ کرده و امیدواریم با ادامه آن به جایی برسیم که حتی یک گلوله هم در این کشور شلیک نشود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 806080

وب گردی

وب گردی