دانشگاه آزاد موضوع حذف رشته محل ها را بر اساس شفاف سازی پیگیری می کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد :خوشبختانه دانشگاه آزاد در راستای شفاف سازی و عملکرد خودموضوعات مطرح شده از سوی وزارت علوم در موردحذف رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را مورد پیگیری قرار داده و در راستای این مهم گام برمی دارد .

داوود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به طرح 2فوریتی نمایندگان مجلس با 205 امضا برای الزام وزارت علوم نسبت به مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به‌منظور فیصله دادن بخشی از مسائل پیش‌آمده بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت علوم، گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد شرایط خاصی را دارد ضمن آنکه با توجه به موضوعی که از سوی وزارت علوم در رابطه با رشته محل ها صورت گرفته است جلسه ای با حضور وزیر علوم دولت وقت ،معاونین وزیر علوم و مسئولین دانشگاه آزاد تشکیل شد تا با پایش مسائل بتوانند موضوعات مطروحه را با توجه به قوانین موجود حل و فصل کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما از مسئولان مربوطه به خصوص از وزارت علوم تقاضا داریم تا نمایندگان مجلس این مسئله را درقالب قانون ومقررات وضوابط موجود حل کنند .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:به نظر می رسد با توجه به این طرح دو فوریتی که مطرح شده در این مقطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دادند و احساس کردند که به هر حال شرایطی که از سوی وزارت علوم به وجود می آید دانشگاه آزاد اسلامی را دچار مشکل خواهد کرد.

وی افزود:من تصور می کنم که با توجه به شرایطی که کمیسیون آموزش مجلس ایجاد کرده و پیگیری هایی که در حال انجام است در آینده فضا بهتر خواهد شد و چنین مسائلی مطرح شده ای که راجع به دانشگاه آزاد است با تامل بیشتری تصمیم گیری می شود ولی به هر حال طرح دو فوریتی در رابطه با این موضوع مطرح شده که جزئیات آن در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه موضوعی که وزارت علوم در خصوص رشته محل ها مطرح کرده است این است که باید این 2900 رشته های حذف شده مستند به قانون و براساس ضوابط ایجاد شود گفت: این نگرانی از گذشته وجود داشته که وزارت علوم هم درصحبت ها و هم تصمیماتش مستند به قانون بوده اما بحث این است که بایدبه دانشگاه آزاد فرصت داده شود تا مشکلات موجود را حل کند.

وی اظهار کرد: وزارت علوم مدعی بود که از گذشته هم به دنبال حذف این کد رشته ها بوده است ضمن آنکه عنوان دارد رشته هایی که توسط دانشگاه آزاد تاسیس شده بایستی هیئت علمی لازم برای دانشکده منظور شود بنابر این ما از دانشگاه آزاد هم خواستیم که این اقدامات را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس بیان داشت:خوشبختانه دانشگاه آزاد در راستای شفاف سازی و عملکرد خود موضوعات مطرح شده از سوی وزارت علوم در موردحذف رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزادرا مورد پیگیری قرار داده و در راستای این مهم گام برمی دارد .

محمدی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به تعاملی که بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد به وجود بیاد مسئله حل بشود اذعان کرد: باید اجازه داد تا کار در روال و منطق خودش پیش برود ضمن اینکه تداوم مسئله بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم نمایندگان را در حوزه‌های انتخابیه با مشکلاتی مواجه کرده و به‌نظر ما توافق کمیسیون مشکل را حل خواهد کرد .

301

کد خبر: 806087

وب گردی

وب گردی