داداندیش: روانشناسان به کمک فعالان حوزه عفاف و حجاب بیایند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان در مراسم تجلیل از فعالان حوزه حجاب و عفاف گفت: بازار 80میلیونی ایران هم در حوزه بانوان و هم آقایان نیاز به ابتکارات و خلاقیت های طراحان در حوزه عفاف و حجاب دارد

به گزارش ایسکانیوزداداندیش گفت: بازاریاب، متخصص آی تی و حتی روانشناسان برای عینی سازی فعالیت های انجام شده در این زمینه باید وارد میدان شده و برای اصلاح پوشش های سطح شهر لازم است به سراغ دانشگاه ها برویم.

داداندیش به اعمال برخی تحریم ها در کشورهایی همچون روسیه اشاره و بیان کرد: امروز کشوری همچون روسیه با جمعیت 24میلیونی مسلمان خود می تواند فرصتی مناسب برای طراحان و تولیدکنندگان پوشش های اسلامی باشند.

او تأکید کرد: طراحان این توانایی را دارند که ذائقه جدیدی در امر پوشش مردم به وجود آورند و همچون سینمای موفق ایران بر مبانی دینی، فرهنگی و تاریخی بیش از گذشته تکیه کنند.

علاسوند: خانواده ها مرجعیت خود را در تعیین حجاب دختران از دست داده‌اند

علاسوند، کارشناس حوزه زن و خانواده نیز در سخنانی با تأکید بر لزوم توجه به معضل بدحجابی از سوی تمامی نهادها و متولیان بیان کرد: باید بخش هایی در زمینه هنجارفرستی کار کنند چرا که بسیاری از زحمات و اقدامات انجام گرفته نمونه عینی و بیرونی چندانی نداشته و لازم است ناظرانی نتیجه تغییرات را بررسی کنند.

او افزود: متأسفانه تحقیقات نشان میدهد که بسیاری از خانواده ها در ایران مرجعیت خود را در تعیین حجاب دختران از دست داده اند و عوامل بسیاری در این امر تأثیر داشته اند .

علاسوند با اشاره به تأثیر مؤلفه هایی همچون بدن، مشکلات زناشویی و بی هویتی و در نتیجه به وجود آمدن پدیده بدحجابی اظهار داشت: حجاب رفتار بیرونی یک گفتمان بزرگ است و باید بدانیم اگر کسی به این گفتمان تعلق خاطر نداشته باشد نمی تواند حجاب را انتخاب کند.

این کارشناس حوزه زن و خانواده در خاتمه به نقش انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: اولین تلنگرهای میل به پوشش در دوره های اول بلوغ زده می شود و اگر انجمن ها دوشادوش آموزش و پرورش به میدان بیایند نتایج بسیاری خوبی در زمینه ترئیج فرهنگ عفاف و حجاب به وجود می آید.

700.

کد خبر: 806089

وب گردی

وب گردی