اعلام جمع‌بندی اولیه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان؛ به‌زودی

عضو کمیسیون آموزش مجلس از اعلام جمع‌بندی اولیه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در روزهای آینده خبر داد و گفت: برخورد و نظارت آموزش و پرورش درباره دریافت وجه هنگام نام نویسی دانش‌آموزان مطلوب نیست.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص «نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان» ،اظهار داشت: روز دوشنبه جلسه‌ای در خصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد که به زودی یک جمع‌بندی اولیه در این خصوص اعلام می‌شود.

وی در خصوص «دریافت وجه از والدین دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام در مدارس»، افزود: متأسفانه در بعضی مدارس از اولیای دانش‌آموزان وجوهی دریافت می‌شود که برخلاف قانون است و برخوردها و نظارت وزارت آموزش و پرورش نیز مطلوب نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: در بعضی از مدارس، اگر اولیای دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام فرزندانشان وجهی پرداخت نکنند، ثبت‌نام آنها انجام نمی‌شود و با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند؛ البته ظاهر موضوع این است که اولیا در برخی مدارس با طیب خاطر وجه را پرداخت می‌کنند، اما واقعیت این است که به نوعی اگر وجوه را پرداخت نکنند، از ثبت‌نام در مدارس دلخواه‌ خود محروم می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: در حوزه اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، اجبار پیچیده‌ای وجود دارد که باعث تعجب است؛ به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش باید به صورت جدی‌تری با این موضوع برخورد کرده و نظارت کند، اما این موضوع را مشاهده نمی‌کنیم؛ در صورتی که اگر چند نفر از مدیران مدارس عزل شوند، درس عبرتی برای دیگران خواهد بود.

700

کد خبر: 806118

وب گردی

وب گردی