جنتی: نباید دنبال سهم خواهی باشیم

رییس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه گفت: توسعه کشور و منافع ملی باید هدف اول ما باشد.

به گزارش ایسکانیوز، علی جنتی در همایش تقدیر از شورآفرینان ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه حسن روحانی در خراسان رضوی، ضمن تشکر از کسانی که در زمان انتخابات فعالیت کردند، اظهار داشت: کارزار سختی را پشت سر گذاشتیم. در یک طرف اندیشمندان، نخبگان و جوانان که آمده بودند از دکتر روحانی حمایت کنند، در طرف دیگر بسیاری از ائمه جمعه، اعضای مجلس خبرگان، صدا و سیما و بسیاری از نهادهایی که به لحاظ قانونی نباید از شخص خاصی حمایت کنند، در انتخابات پشت سر رقبای ایشان ایستادند.

وی افزود: در این انتخابات تعداد کسانی که به آقای روحانی رای دادند افزایش پیدا کرد و انتظار ما این بود که حداقل ۲۸ میلیون رای بیاورند، اگر مشکلاتی که در روز انتخابات پیش آمد نبود و رای بیشتری داده می‌شد و مردم معطل نمی‌شدند حداقل ۵ میلیون رای بیشتر اخذ می‌شد که ۴ میلیون آن حتما به دکتر روحانی تعلق می‌گرفت.

رییس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه عنوان کرد: کسانی که به دکتر روحانی رای دادند، در واقع به یک تفکر و اندیشه رای دادند. بعد از ۳۸ سال کسانی که در حوزه سیاست فعالیت می‌کنند در دو جبهه کاملا متفاوت مشغول به فعالیت هستند.

جنتی اظهار داشت: در حوزه مجازی تفکری که پشت آقای روحانی ایستاد معتقد است که فضای آزاد در چارچوب قانون برای همه فراهم باشد. وزیر اطلاعات در صحبتی بیان کرد« ۲ و نیم درصد فضای تلگرام مشکل دارد و بقیه آن مشکلی ندارد». ولی جبهه مخالف درصدد فیلتر کردن این فضاها هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات بزرگ دولت دکتر روحانی به فرجام رساندن برجام بود که آثار آن را می‌بینیم و جبهه مقابل این دستاورد را به عنوان یک ضد ارزش تلقی می‌کند و در برخی نوشته‌ها به عنوان فاجعه برجام از آن یاد می‌کنند.

رییس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه گفت: انتخابات را پشت سر گذاشتیم و آقای روحانی امروز رییس جمهور همه کشور ایران است و امروز باید توسعه کشور و منافع ملی هدف اول باشد. منشور حقوق شهروندی که آقای روحانی آماده کردند از بهترین کارهایی است که در این دولت انجام شده و اگر در کشور این منشور تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور تمام تلاش خود را در جهت محقق کردن شعارهای انتخاباتی خواهد کرد ولی موانع زیاد است و دست‌اندازی زیادی صورت می‌گیرد تا یک حرکت کند شود، البته همه کارها هم به دست رییس جمهور نیست.

رییس ستاد انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه افزود: باید انسجام خود را حفظ کنیم و خطری که وجود دارد این است که دچار اختلاف شویم، نباید هدف را فراموش کنیم و نباید به دنبال سهم‌خواهی باشیم، اگر چنین باشد در انتخابات مجلس و دولت آینده خواهیم باخت، باید از تمام نیروهای جوان استفاده شود و دلیل عدم استفاده از نیروهای جوان در دوره قبل به این دلیل بود که آقای احمدی‌نژاد در مدت ۸ سال ریاست جمهوری ۸۹۰ هزار نیرو استخدام کرد که براساس شایسته سالاری نبود و دولت یازدهم مجبور شد در ابتدای کار هرگونه به کارگیری نیروها را ممنوع کند.

301

کد خبر: 806162

وب گردی

وب گردی