ترامپ، آلمان را به محدودیت سهم و تعرفه در زمینه مبادلات تجاری تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن آلمانی‌ها به برخورداری بیشتر در مناسبات اقتصادی، برلین را به محدودیت در مواردی مانند سهم و تعرفه مبادلات تجاری متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آلمان، ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پی اختلافات میان کشورش با اروپا در زمینه تجارت آزاد، آلمان را به (محدودیت) سهم و تعرفه تهدید کرد.

به دنبال تنش در زمینه واردات با کشورهایی مانند چین و آلمان، ترامپ برلین را به ایجاد موانع تجاری تهدید کرد و گفت: «آنها قیمت‌ها را کاهش می‌دهند و به این ترتیب صنعت فولاد ما را نابود می‌کنند و چنین سیاستی را از چند دهه پیش انجام می‌دهند و من آن را متوقف خواهم کرد. در این زمینه 2 امکان وجود دارد که شامل سهم و تعرفه می‌شود که احتمالا من هر 2 آنها را به کار خواهم گرفت.»

رئیس‌جمهور آمریکا درباره اروپایی‌ها گفت: «آنها بسیار حمایتی عمل می کنند و ما اینطور نیستیم.ما اجناسی داریم که به ندرت می‌توانیم در اروپا بفروشیم.» و افزود: «روسیه از فروش نفت پول در می‌آورد و ما هم به میزانی نفت در اختیار داریم که کشور دیگری ندارد و من میل دارم که (از این سرمایه) استفاده کنم و نمی‌خواهم بر طبق توافق پاریس از آن صرف نظر کنم.»

این در حالی است که پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی گزارش داده که دولت ترامپ احتمالا برخی بانکها و شرکت‌های کوچک چینی را به دلیل ارتباطشان با کره شمالی تحریم می‌کند.اقدامات تازه آمریکا که طی همین چند هفته انجام خواهد شد، موسسات چینی که اصطلاحا «دم دست» هستند را در برخواهد گرفت.

مقامات آمریکایی می‌گویند البته اقدام تنبیهی واشنگتن، «فعلا» شامل بانک‌های چینی بزرگ نخواهد شد. بنابر گفته یک مقام آمریکایی، زمانبندی و گستره اقدام واشنگتن در قبال چین، تا حد زیادی به پاسخ پکن در قبال اعمال فشارهای بیشتر علیه کره شمالی بستگی خواهد داشت.

منبع: فارس

802

کد خبر: 806205

وب گردی

وب گردی