هفت عضو کابینه هفته آینده به مجلس می روند

وزرای صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش،دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کشور، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جلسات کمیسیون های تخصصی هفته آینده مجلس شورای اسلامی حضور می یابند.

به گزارش ایسکانیوز، کمیسیون ‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسات خود را برگزار می کنند که براساس دستور کار کمیسیون ها، هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس نشستی برای بررسی پرونده های مطروحه درباره سازمان حج وزیارت و نیز عدم تمکین بانک مرکزی و سازمان صداوسیما به انجام حسابرسی توسط سازمان حسابرسی خواهند داشت.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز هفته آینده از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای بررسی آخرین تحولات دفاعی و پاسخ به سوالات فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب، هاشم زایی نماینده تهران، قاضی پور نماینده ارومیه، محجوب نماینده تهران و شهریاری نماینده زاهدان دعوت می کند.

این کمیسیون همچنین از وزیر کشور جهت بررسی آخرین اخبار و تحولات داخلی و پاسخ به سوال امینی فرد نماینده ایرانشهر، بیگلری نماینده سقز و بانه ، فتحی نماینده تهران، شکور پورحسین نماینده پارس آباد و خادمی نماینده ایذه دعوت خواهد کرد.

بررسی لایحه اجازه افزایش سرمایه وسهام جمهوری اسلامی ایران در هجدهمین دور افزایش سرمایه موسسه بین‌المللی توسعه از موسسات وابسته به گروه بانک جهانی، بررسی آخرین تحولات منظقه خلیج فارس، ادامه بررسی طرح تامین امنیت برگزاری مراسم نیز در دستور کار هفته آینده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد.

کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در جلسه هفته آینده به جمع بندی و رای گیری طرح جامع مدیریت شهری، بررسی پیشنهادات درخصوص حادثه اخیر و تامین حفاظت و امنیت مجلس و بررسی طرح اصلاح ماده 45 می پردازد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 مجلس شورای اسلامی هفته آینده از محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی برای بررسی ماده 20 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر وارتقای نظام مالی کشور دعوت می کند.

این کمیسیون همچنین بررسی مواد 5 و 59 نحوه اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، بررسی مواد 17، 18، 19 و 20 نحوه اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، بررسی حمایت از تولید داخل در صنایع مس و فولاد و موضوع صادرات شمش فولاد و مس کاتد با حضور معاونان وزارت صنعت و شرکت‌های صنایع مس و فولاد خوزستان را در دستور کار دارد.

کمیسیون مشترک طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد مجلس نیز هفته آینده ایرادات شورای نگهبان درباره طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را بررسی می کند.

ارایه گزارش توسط معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور درباره جذب فارغ التحصیلان خارج از کشور، بررسی طرح جامع جمعیت با حضور مسئولان شورای راهبردی جمعیت، بازدید از مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، دعوت از رییس سازمان پژوهش ها و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش جهت ارایه گزارش، دعوت از وزیر آموزش و پرورش جهت ارایه گزارش از نحوه برگزاری امتحانات نهایی سال 96، بررسی مشکلات مدارس شاهد با حضور مدیرکل شاهد وزارت آموزش و پرورش و رییس اداره شهر تهران نیز در دستور کار هفته آینده کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قرار دارد.

کمیسیون اجتماعی مجلس نیز هفته آینده از تعدادی از مدیران کانون ‌های بازنشستگی کشوری برای بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان دعوت می کند.

ادامه بررسی طرح بیمه کارگزاران کشاورزی، بررسی روند اجرای بند ت ماده 80 قانون برنامه ششم درباره بیمه زنان سرپرست خانواده، بررسی مسایل و مشکلات اعضای موسسه مالی و اعتباری ثامن در دستور کار هفته آینده کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد.

کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه هفته آینده مجلس بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی براساس ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس و ارایه گزارش مدیر منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره عملکرد این منطقه با توجه به بازدید قبلی این کمیسیون در دستور کار دارد.

این کمیسیون هفته آینده نشست مشترکی با وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی در محل این وزارتخانه نیز خواهد داشت و همچنین طرح یک فوریتی الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید باحضور برخی از مدیران عامل بانکها درباره الزام بانکها به مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جهت پرداخت تسهیلات بانکی و آخرین وضعیت عملکردی نظام بانکی کشور با حضور مدیرعامل بانکهای دولتی کشور بررسی می کند.

کمیسیون انرژی مجلس هفته آینده از وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات نادری نماینده پاوه، اعزازی نماینده بناب و مرادی نماینده بندرعباس دعوت خواهد کرد.

بررسی طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر حوادث غیر مترقبه با حضور مسئولان و کارشناسان وزارتخانه های نیرو و راه، سازمان برنامه و بودجه دیوان محاسبات و مرکز پژوهش ها، نشست مشترک کمیسیون با مدیرعامل و اعضای شرکت راه آهن در دستور کار هفته آینده کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد.

دعوت از مسوولان مربوطه برای ارایه گزارش عملکرد منابع و مصارف سه ماهه قانون بودجه سال 96، ادامه رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده، رسیدگی به طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه نیز در دستور کار هفته آینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قرار دارد.

کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی نیز هفته آینده بحث و تبادل نظر پیرامون عملکرد وزارت بهداشت در دولت یازدهم، دعوت از وزیر بهداشت برای پاسخگویی به سوالات ملکی نماینده مشکین شهر، قاضی پور نماینده ارومیه، ساری نماینده اهواز و پژمان فر نماینده مشهد، بررسی گردشگری سلامت با حضور مسوولان اجرایی و بررسی طرح استفساریه دریافت 4 درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور از واگذاری کار به پیمانکار در دستور کار دارد.

کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی نیز هفته آینده به بررسی لایحه مدیریت حوادث غیر مترقبه کشور، بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی جامعه، بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان می پردازد.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز هفته آینده استماع گزارش عملکرد و برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، استماع گزارش کارگروه ویژه رسیدگی به معضل قاچاق کالا و ارز، رای گیری درباره تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت درباره صدور مجوز واگذاری معادن و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی را در دستور کار دارد.

کمیسیون عمران مجلس نیز هفته آینده ادامه بررسی موارد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده باحضور مسوولان مربوطه، بررسی طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر حوادث غیر مترقبه با حضور مسوولان مربوطه، بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره اعتبارات بخش مدیریت بحران با حضور سازمان برنامه و بودجه و دو وزارت اقتصاد و کشور و بازدید از بندر شهید رجایی استان هرمزگان را دنبال می کند.

ادامه بررسی لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت، نشست مشترک با رییس و معاونان سازمان صداوسیما در محل این سازمان، ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده نیز جزو دستور کار هفته آینده کمیسیون فرهنگی مجلس است.

کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی نیز هفته آینده بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و بررسی لایحه حمایت از مالکیت صنعتی را در دستور کار دارد.

کمیسیون کشاروزی مجلس شورای اسلامی نیز هفته آینده به بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال‌های 94 و 95 در بخش کشاورزی و محیط‌ زیست، گزارش کارگروه دام و طیور و آبزیان در باره آسیبهای حوزه های دامپروری و گزارش سازمان حفاظت از محیط‌ زیست درباره برنامه های اجرایی و اقدامات انجام شده در زمینه قوانین برنامه ششم می پردازد.

منبع:ایرنا

301

کد خبر: 806232

وب گردی

وب گردی