اداره پیش دبستانی ها، کشمکش  میان بهزیستی و آموزش و پرورش/سرگردانی خانواده ها

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای عدم تکرار نابسامانی‌های سال‌های گذشته کارگروهی متشکل از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون تشکیل شده است تا خانواده‌ها از سرگردانی رهایی پیدا کنند و نظارت‌ها بهتر انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، دهمین راهبرد کلان سند تحول بنیادین، ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و اعمال سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن، از پیش دبستانی تا دانشگاه به عنوان امر حاکمیتی با توسعه مشارکت همگانی است.

بنابراین بر اساس سند تحول بنیادین پیش‌دبستانی حاکمیتی محسوب می‌شود و وظیفه اداره آن بر عهده وزارت آموزش‌ و پرورش است.

راهکار 5-1 سند تحول بنیادین نیز به‌روشنی به تبیین این مسئله پرداخته و تعمیم دوره پیش‌دبستان به‌ویژه در مناطق محروم را مورد تأکید قرار داده است، قوانین توسعه­‌ کشور نیز آموزش پیش‌دبستانی را موردتوجه قرار داده‌اند.

با این وجود سال‌هاست که اختلاف سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش بر سر اداره مراکز پیش‌دبستانی وجود دارد و هریک بنابر مستنداتی مدعی اداره این مراکز هستند؛ دعوایی که معمولاً با شروع سال تحصیلی اوج می‌گیرد و باعث سردرگمی مردم می‌شود.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «برای بهبود اداره مراکز پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها چه اقداماتی انجام شده است» اظهار داشت: برای عدم تکرار نابسامانی‌های سال‌های گذشته جلسه خوبی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس با معاونان وی داشتیم تا با ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی مشکلات سال‌های گذشته را حل کنیم.

وی افزود: کارگروهی متشکل از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است تا با افزایش هم‌افزایی خانواده‌ها از سرگردانی رهایی پیدا کنند، نظارت‌ها بهتر انجام شود و هم از تجربیات چند ساله سازمان بهزیستی در اداره مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی که زیر مجموعه این وزارتخانه است، استفاده کنیم.

700

کد خبر: 806237

وب گردی

وب گردی