تاکید سازمان ملل به ونزوئلا برای دادن مجوز برگزاری رفراندوم غیررسمی

سازمان ملل امروز (جمعه) از دولت ونزوئلا خواست تا به مردم اجازه حضور در رفراندوم غیررسمی درباره قانون اساسی را بدهد و اطمینان حاصل کند که نیروهای امنیتی از زور علیه معترضان استفاده نمی‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های اپوزیسیون ونزوئلا خواستار حضور مردم در این رفراندوم غیر رسمی شده‌اند که قرار است روز یکشنبه برگزار شود.

آنها همچنین گفتند که مردم ونزوئلا حق دارند تا درباره برنامه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور درباره تدوین مجدد قانون اساسی نظر بدهند.

لیز تروسل، سخنگوی حقوق بشر سازمان ملل در نشست خبری در ژنو گفت: ما به مقام‌های کاراکاس تاکید می‌کنیم تا به خواسته مردم ونزوئلا که می‌خواهند در این رفراندوم غیر رسمی حضور داشته باشند، احترام بگذارند و حق آنها در آزادی بیان و حضور در اجتماعات صلح آمیز را تضمین کنند.

براساس گزارش آژانس آوارگان سازمان ملل، درخواست‌ها از سوی مردم ونزوئلا برای پناهندگی بالا رفته و در سال جاری میلادی 52 هزار مورد گزارش شده درحالیکه در سال 2016، این تعداد 27 هزار مورد بوده است.

این آژانس همچنین در گزارش خود آورده است که اوضاع در ونزوئلا باعث شده تا مردم این کشور به فکر پناهندگی و خروج از کشور بیفتند.

منبع: ایسنا

۸۰۱

کد خبر: 806268

وب گردی

وب گردی