بشار جعفری: مذاکرات ما با سازمان ملل مفید بود/گفت‌وگو درباره سیاست‌های توسعه‌طلبانه ترکیه

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو، گفت‌وگوهای خود با هیئت سازمان ملل متحد در ژنو را مفید ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سانا، بشار الجعفری رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: ما در این دور از مذاکرات، گفت‌وگوهای مفید و عمیقی با هیئت سازمان ملل داشتیم و مذاکرات ما بر مبارزه با تروریسم متمرکز بود.

وی افزود که نشست اختتامیه امروز ما با هیئت سازمان ملل بیشتر به مبارزه با تروریسم اختصاص داشت.

جعفری گفت: ما از استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه خواستیم که نگرانی‌های ما درباره تروریسم را به شورای امنیت و جامعه جهانی منتقل کند.

وی اظهار داشت: ما در این دور از گفتگوها درباره کشتارهای خونینی که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در رقه و الطبقه انجام دادند گفتگو کردیم و به سیاست‌های توسعه طلبانه ترکیه در شمال سوریه پرداختیم.

رئیس هیئت نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات ژنو گفت: صدها خانواده از جرابلس به حمص و از عرسال لبنان به شهر عسال‌الورد بازگشتند و فضای مثبتی برای بازگشت بسیاری از خانواده‌های سوری به وطنشان به وجود آمده است.

جعفری افزود: نتایج مذاکرات طولانی ما درباره مبارزه با تروریسم را می‌توانید در نشستی خبری که پایان امروز برگزار می‌شود، لمس کنید.

وی در ادامه اظهار داشت: ما از یک کمیته بین‌المللی خواستیم که برای پیگیری اقدامات داعش و گروه‌های مسلح به سوریه سفر کند، این کمیته ابتدا پذیرفت و سپس منصرف شد.

هفتمین دور مذاکرات صلح ژنو از روز (دوشنبه)‌ با حضور هیئت‌های دولت و مخالفان سوریه و طرف‌های مشخص آغاز شد.

در این دور از مذاکرات درباره مسائل دولت انتقالی، قانون اساسی، انتخابات و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌شود.

منبع: تسنیم

۸۰۱

کد خبر: 806292

وب گردی

وب گردی