دکتر ولایتی: باید از وجود اساتید بنام و جوان بهره ببریم/دکتر نوریان: نقش آفرینی در دانشگاه با اعضای هیات علمی امکان پذیر است

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در قسمت دوازدهم از مجموعه تلویزیونی مجله دانشگاه گفت: باید از وجود اساتید بنام و جوان بهره ببریم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی در قسمت دوازدهم از مجموعه تلویزیونی مجله دانشگاه گفت: بعضی از اساتید در رشته خود بنام و منحصر به فرد هستند که تعداد آن ها کم نیز است و وقت آزاد هم دارند. این اساتید حاضر هستند وقت اضافی خود را در اختیار علم بگذارند.

او در ادامه گفت: ما از وجود این بزرگان علم باید تا جایی که ممکن است بهره ببریم. ممکن است استادی در هفته 10 ساعت وقت داشته باشد. این زمان در ماه 40 ساعت می شود بنابراین اگر این استاد را جذب کنیم و امکاناتی هم متناسب با خدمات این استادان در اختیارشان بگذاریم می توانیم دانشجوی نخبه استاد نخبه را در اختیار دارد و عملا نتایجی که به دست می آید با طراحی های که در حوزه پژوهش صورت گرفته است تحقق می یابد.

در ادامه این برنامه دکتر علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نقش آفرینی در دانشگاه یک پایه های محکم و اساسی به‌نام اعضای هیات علمی دارد. اولا باید به رشد آن ها توجه کنیم.

سپس در برنامه تلویزیونی مجله دانشگاه به به رشد مقالات و تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی اشاره شد که اگر دانشگاهی در همه حوزه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و علمی پیشرفت کند موفق بوده است. در طول 3 سال اخیر 19.9 تولیدات علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است که همواره درصدر تولید علمی ایران بوده است. اعضای هیات علمی دانشگاه در سال 1379 دوازده هزار و نود نفر بوده که این آمار در سال 1395 به تعداد 32 هزار نفر رسیده است؛ این آمار نشان دهنده جهش هدفمند دانشگاه یعنی پیروی از سند علمی کشور است. همچنین در دانشگاه آزاد بیش از 47 هزار مقاله تولید شده است که بیش از 25 هزار مقاله در فاصله سالهای 2013 تا 2016 تولید شده است. در 4 سال اخیر رونق علمی دانشگاه با روحیه نسل جدید دانشجویان چند برابر شده است.

در ادامه این برنامه مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد نیز گفت: براساس اسناد بالادستی و نکاتی که در فرمایشات رهبری و همچنین سند ابلاغی علم و فناوری آمده، سیاست افزایش تحصیلات تکمیلی از موارد مهم و مورد تاکید بوده است که بعنوان یک برنامه در افق چشم انداز 1404 درنظر گرفته شده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: نکته دیگر که باید عنوان شود تقاضای روز افزون تحصیلات تکمیلی در کشور بوده است. بدین معنا که فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی تقاضا داشتند که امکان ادامه تحصیل آن ها در مقاطع بالاتر در کشور فراهم باشد.

200

کد خبر: 806334

وب گردی

وب گردی