تاثیرات دویدن روی بدن/ دوری از سرطان و طول عمر بیشتر

شاید باورتان نشود اما دویدن باعث می شود تا زندگی خوب با سلامتی داشته باشید.

به گزارش ایسکانیوز، چه چیزی تضمین کننده بدنی سالم‌تر،ظاهری شادتر و فرصتی کامل‌تر برای پیروزی است؟ این تبلیغات و شعار نیست. دویدن یکی از بهترین تمرینات برای کالری سوزی و به چالش کشیدن عضلات باسن است. هنوز قانع نشدید؟ در اینجا ۱۵ دلیل درست برای تشویق‌تان به دویدن داریم.

ورزش بدون مرز

فقط بدوید. چه روی تردمیل چه در پارک. می‌توانید با دویدن مایل‌ها را پشت سر بگذارید، حتی بهتر است در سفر بعدی‌، برای کشف یک مکان جدید، بندهای کتانی‌تان را ببندید و بدوید.

فرار از سرطان روده

فقط سیب نیست که می‌تواند از پزشک بی نیازتان کند. افراد پرتحرک، کمتر سرطان کولون می‌گیرند. و در میان خانوم‌ها آنهایی که مرتبا در تمرینات پرتنش مثل دویدن شرکت می‌کنند، می‌توانند ریسک سرطان سینه را تا ۳۰ درصد کاهش دهند.

عمر طولانی با ورزش

چه کسی دوست ندارد عمرش طولانی‌تر شود؟ دوندگان نه تنها کمتر زمین‌گیر می‌شوند و نسبت به همسالان خود بیشتر فعال می‌مانند بلکه، بیشترهم عمر می‌کنند. حتی با وجود این‌که با بالا رفتن سن، زمان دوِ هفتگی کمتر می‌شود، اما فوایدش برای سلامتی همچنان ادامه دارد و پابرجاست.

تناسب اندام

دویدن یکی از بهترین شیوه‌های کالری سوزی است. یک فرد حدودا ۷۲ کیلویی می‌تواند بیشتر از ۸۵۰ کالری در ساعت بسوزاند.

دوری از آلزایمر

ثابت شده ورزش به حفظ دقت و هشیاری کمک کرده و حتی می‌تواند علائم زوال مغز را کاهش دهد. پیگیری مدام همچنین می‌تواند از مغز دربرابر آلزایمر محافظت کند حتی برای آنهایی که سابقه خانوادگی این بیماری را دارند.

محکم و قوی می‌مانید

دوندگان سنین بالاتر، بهتر از کسانی که نمی‌دوند می‌توانند تعادل‌شان را حفظ کنند، و زانوها و تاندون‌های‌شان در انجام حرکات گوناگون بهتر حفظ می‌شود. یوگا هم خوب است! مواظب باشید زیاده‌روی نکنید، چون ورزش زیاد می‌تواند منجر به تنش و فشار و شکستن استخوان شود.

کاهش فشارخون

دویدن، راهی طبیعی و برای حفظ فشار خون متعادل است. تمرینات تقویت کننده می‌توانند به کاهش فشارخون در عرض چند هفته کمک کنند.

آرامش

دوندگان برای حفظ عملکرد بهتر دو، مایلند برنامه خواب منظم داشته باشند. دویدن، خواب با کیفیت‌تر را دربر دارد؛ یعنی در تمام طول شب راحت می‌خوابید.

قلبی سالم

تنها یک ساعت دویدن در هفته می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را تقریبا تا ۵۰ درصد کاهش دهد( نسبت به اصلا ندویدن!). آنهایی که از رهنمودهای فعالیت بدنی توصیه شده تبعیت می‌کنند، یک جهش و پیشرفت نسبی در میزان تحرک‌شان، می‌تواند ریسک بیماری قلبی را بیشتر از اینها هم کاهش دهد.( متعادل باشید، زیاده روی نکنید تا به جای سود، ضرر نکنید).

600

کد خبر: 806344

وب گردی

وب گردی