چه کسانی در جلسه حاضر شدند؟

در دیدار مخفی جونیور ترامپ و طرف روسی، هشت نفر حضور داشته اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، هویت یکی دیگر از شرکت کنندگان در دیدار ترامپ و وکیل روسی فاش شده است. رینات آخمنتیش یک رابط روسی-آمریکایی از دیگر شرکت کنندگان در این جلسه بوده است. او در نشست سال 2016 در برج دونالد ترامپ حضور داشته است.

از طرفی جونیور ترامپ با ربنات آخمنتیش در تماس بوده است.

یکی از منابع مدعی شد: در این دیدار رینات آخمنتیش، ناتالی وسلنیتسکایا، پل مانوفورت، جرارد کوشنر و جونیور ترامپ حضور داشته اند و این جلسه توسط یک خبرنگار به نام راب گولداستون برنامه ریزی شده است که وی نیز از دیگر حاضران در جلسه بوده است.

همین منبع در ادامه اذعان داشت: دو نفر دیگر نیز در جلسه حضور داشته اند که یکی از آنان مترجم بوده و نفر هشتم نیز نماینده روس ها در جلسه است. وی از فاش کردن نام این دو نفر خودداری کرد.

آخمنتیش این افراد را به سازمان وسلنیتسکایا معرفی کرده است. سازمانی که روی بحث تحریم های روسیه تمرکز دارد. این سازمان روی موضوع عدم پذیرش فرزندان روسی توسط خانواده های آمریکایی تمرکز دارد. این موسسه به دنبال لغو این قانون بوده است.

در اوایل سال جاری سناتور چارلز گرانسلی، نامه ای به رئیس شورای امنیت ملی آمریکا نوشته بود که در آن آخمنتیش را به عنوان جاسوس اطلاعاتی روس ها معرفی کرده و مدعی شده بود وی به سود طرف روسی فعالیت می کند. وی در نامه خود تمام اطلاعات مربوط به مهاجرت آخمنتیش را به رئیس این شورا ارائه کرده و حضور وی در آمریکا را غیرقانونی توصیف کرده بود.

دانا روهراباچر، نماینده حزب جمهوری‌خواه که توسط آخمنتیش مورد حمایت قرار گرفته است و برای حضور وی در مجلس لابی شده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره آگاهی وی نسبت به روابط آخمنتیش با روس ها گفت: من این شایعات را نمی پذیرم.

از طرفی آخمنتیش در گفت و گو با با خبرنگار واشنگتن پست، اذعان کرد که هیچگاه رابط روس ها و عضو آژانس اطلاعاتی این کشور نبوده است. او به مدت دو سال در ارتش شوروی بوده است.

وی در ادامه گفت: من هیچگاه با دولت روسیه یا نمایندگان آن کار نکرده ام. طبیعتا هیچگاه نیروی اطلاعاتی روسیه نیز نبوده ام.

براساس توئیتر جونیور ترامپ، در دوران کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، گلداستون برایش ایمیل هایی فرستاده و از وی دعوت کرده بود تا با یک وکیل روسی دیدار داشته باشد و می تواند از این طریق اطلاعاتی جهت ضربه زدن به کمپین هیلاری کلینتون بدست آورد.

طبق توئیت جونیور ترامپ، گلداستون فرزند یک تاجر آذربایجانی- روسی است.

801

کد خبر: 806394

وب گردی

وب گردی