برگزاری یادواره شهدا راه ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا راه ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت است ، گفت: محتوای درونی این همایش ها باید معرف شهدا و الگوی زندگی ایشان برای نسل جوان کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عزیز جوان پور در هشتمین جلسه کمیته علمی پژوهشی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آشنایی بیشتر مردم به ویژه جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه صبر و پایداری خانواده شهدا بی نظیر است، ادامه داد: خانواده های شهدا، حق بزرگی برگردن مسوولان دارند و اسوه های صبر و استقامت هستند.

رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه جامعه امروز ما تشنه فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است، گفت: محتوای درونی این همایش باید معرف شهدا و الگوی زندگی ایشان برای نسل جوان کشور خصوصا استان آذربایجان غربی باشد.

رئیس کمیته علمی پژوهشی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی اهمیت یادواره شهدا را تاثیر آن در جامعه دانست و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند" زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" به همین جهت تمام دستگاه ها باید اهتمام ویژه در برگزاری هر چه بهتر این کنگره داشته باشند.

در ادامه این جلسه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی گفت: امروز ایران اسلامی به برکت جانفشانی‌های شهدا در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، اجتماعی و غیره به الگویی در دنیا تبدیل شده است.

میر کاظم یکانی بر آشنایی دانشجویان با شهدا و شرکت در مراسمات و برنامه های شهدا تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب پر رنگ جلوه دادن ارزش های انقلابی در جامعه می شود.

وی افزود: باید از تمام توان دانشجویان و اساتید در برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان و تفکر های جدید در جهت معرفی آرمان های شهدا و سوق دادن فضای تفکر دانشگاهی به سمت محور های ایثار و شهادت استفاده کرد.

203

کد خبر: 806458

وب گردی

وب گردی