تحلیل روزنامه رای الیوم از عملیات شهادت طلبانه ۳ جوان فلسطینی

عملیات شهادت طلبانه روز گذشته در مسجد الاقصی نشان داد جوانان مقاوم فلسطینی تصمیم گرفته اند با تغییر و توسعه مشی مقاومت فقط به استفاده از چاقو اکتفا نکنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه رای الیوم، عملیات شهادت طلبانه صبح روز جمعه در مسجد الاقصی به این معنی است که جوانان مقاوم فلسطینی در پاسخ به روند مداوم تیراندازی نیروهای اسرائیلی به سمت فلسطینی ها و به شهادت رساندن آنان در کمال خونسردی، تصمیم گرفته اند مشی خود را توسعه بخشیده و فقط به استفاده از چاقو اکتفا نکنند.

آشفتگی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی

بی تردید این عملیات به دلیل گستردگی و جرأت عاملان آن در استفاده از سلاح گرم و هلاکت دو پلیس اسرائیلی، رژیم اشغالگر اسرائیل و نیز تشکیلات خودگردان فلسطین را سردرگم و آشفته خواهد کرد.

مسئولان اسرائیلی تصور کردند با توجه به تسلیم شدن تشکیلات خودگردان و تفاهم جنبش حماس با دحلان به منظور یافتن راهی برای پایان تحریم غزه و نیز به دلیل جنگ در سوریه و عراق و یمن مقاومت ضعیف شده است به ویژه اینکه برخی عربها از در دوستی با اسرائیل وارد شده اند و در این شرایط جوانان فلسطینی نیز تسلیم خواهند شد، حال آنکه ملت فلسطین هرگز در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل تسلیم نخواهد شد و در برابر ظلم و نژادپرستی آن به زانو در نمی آید، بلکه بر حق خود در ادمه مقاومت به هر راهی تاکید خواهد داشت.

پیام تسلیت محمود عباس برای نتانیاهو

در این میان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بلافاصله در تماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی این عملیات را محکوم کرده و کشته شدن دو سرباز اسرائیلی را به وی تسلیت گفت.

به نظر نمی رسد او با خانواده سه جوان فلسطینی یا همان خانواده جبارین نیز تماس خواهد گرفت تا به آنان نیز تسلیت بگوید بلکه این کاری است که محمود عباس هر بار پس از عملیات این چنینی در قبال اسرائیل انجام می دهد و کشته شدن سربازان اسرائیلی را تسلیت می گوید چرا که ماموریت این تشکیلات و نیروهای امنیتی آن در تامین امنیت شهرک نشینان خلاصه می شود نه حفظ جان و امنیت فلسطینی ها.

نتانیاهو نیز در پاسخ به محمود عباس و پیام تسلیت او دستور داد درهای مسجد الاقصی تا مدت نامعلوم به روی نمازگزاران بسته شود.

منبع: تسنیم

801

کد خبر: 806462

وب گردی

وب گردی