برجام میدان جنگ امریکا علیه منافع ایران است/ زیر بار زورگویی آمریکا نخواهیم رفت

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برجام یک سند بین المللی است گفت: سند برجام یک توافق بین‌المللی است چرا که و بجز امریکا دیگری نیز 6 کشور دیگر به‌علاوه اتحادیه اروپا برجام را امضا کرده‌اند.

علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با تاکید بر اینکه بارها بد عهدی آمریکایی ها برای ما محرز شده است و دولت ترامپ سعی دارد این سند بین المللی را نادیده بگیرد گفت: دولت آقای ترامپ تازه‌کار است و نمی‌داند این یک توافق بین‌المللی و چند کشوری است، یعنی در مقابل جمهوری اسلامی ایران 6 کشور دیگر به‌علاوه اتحادیه اروپا برجام را امضا کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر برجام به یک میدان جنگ امریکا علیه منافع جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است چرا که آنها منافع خود را در جهت نقض این توافق نامه می بینند اما باید بدانند که در هر صورت امضای این سند یک توافق رسمی و بین المللی میان جمهوری اسلامی ایران و 5+1 است.

بروجردی در ادامه با اشاره به اینکه کنش هایی که از سوی امریکا صورت می گیرد نقض آشکار این معاهده است اظهار کرد: بدون تردید هر گامی که چه دولت آمریکا، چه کنگره انجام دهد ما متقابلا به عنوان نمایندگان ملت بزرگ ایران و در جهت دفاع از حقوق آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه عدم همکاری آمریکا تخلف آمریکاست اذعان داشت: برجام یک صحنه کارزار سیاسی بین المللی برای ایران اسلامی است که در این کارزار و در بسیاری از مقاطع ما شاهد بی ثباتی در گفته ها و بدعهدی های امریکا بودیم و شاهد آن هستیم که امریکایی ها با ادعای اعلام پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک از اجرا آن سر باز می زنند اما باید تاکید کرد که بجز امریکا شش کشور دیگر هستند که این قرارداد را امضا کردند و روسیه ،چین،فرانسه همه طبق این سند همکاری لازم را با ایران می کنند.

وی تاکید کرد : این چنین اقدامات به ادامه مسیر کمکی نخواهد کرد و بدون تردید ما زیر بار زورگویی آمریکا نخواهیم رفت ضمن آنکه عدم همکاری آمریکا در سند برجام تخلف آمریکاست و نه چیز دیگری وما نباید نسبت به این قضیه یک بدبینی مطلق داشته باشیم باید به جد از منافع ملی کشور دفاع کنیم .

301

کد خبر: 806491

وب گردی

وب گردی