حجاج ایرانی می‌توانند از ظرفیت‌های درمانی عربستان  بهره ببرند

معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر گفت: در ایام حج با تعاملات انجام شده حجاج ایرانی می‌توانند از ظرفیت‌های درمانی عربستان نیز بهره ببرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، حسین کولیوند دربارهٔ نیروهای فعال بخش پزشکی در ایام حج اظهار داشت: نیروهای بخش پزشکی در موسم حج در دو قالب فعالیت دارند. دسته اول کسانی هستند که در مجموعه‌هایی که زوار در آن جا ساکن هستند، به عنوان پزشک حضور دارند. این افراد حدود 360 نفر هستند که در داخل کشور زوار را معاینه کرده‌اند و از پرونده درمانی آن‌ها آگاهی دارند. دوم پزشکان سلامت محور هستند که علاوه بر مسائل درمانی موضوعات بهداشتی را نیز پیگیری می‌کنند.

کولیوند ادامه داد: یک مرکز درمانی در مکه و یک مرکز در مدینه فعال خواهند بود. تمام امکانات پزشکی تخصصی از جمله ICU, CCU، بخش‌های بستری، آزمایشگاه و … در این مراکز گنجانده شده است. سعی می‌کنیم از ظرفیت‌های درمانی کشور میزبان در بخش فوق تخصصی بهره ببریم. به علاوه این که بیمارستان‌های سیار و صحرایی در عرفات نیز برپا می‌شود. 220 کادر پزشکی در حج امسال در مکه و مدینه انجام وظیفه می‌کنند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی هلال احمر افزود: مسئله بهداشت و سلامت کاروان‌ها موضوع بسیار مهمی است. به همین منظور کارشناسان بهداشت در ایام حج از آشپزخانه‌ها، آب آشامیدنی و تهیه تغذیه برای زوار بازدید می‌کنند. ضمن اینکه پزشکانی که به زبان عربی مسلط هستند در صورتی که زوار به خدمات فوق تخصصی پزشکی احتیاج داشته باشند به عنوان رابط با این زوار به بیمارستان‌ها می‌روند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

کولیوند گفت: به دلیل ضرورت فعالیت بالا در ایام حج به زائران توصیه می‌کنم از امروز روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنند تا به حداقل آمادگی بدنی برسند. زائران باید به توصیه‌های پزشکان کاروان توجه کنند و در کلاس‌های خود امدادی و یا دیگر امدادی حضور فعال داشته باشند. به علاوه این که از پوشیدن لباس‌های تنگ و تیره در موسم حج به دلیل گرمای شدید پرهیز کنند.

702

کد خبر: 806570

وب گردی

وب گردی