بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برای چندمین سال متوالی درجه‌یک شد

بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، بیمارستان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برای چندمین سال متوالی درجه‌یک شناخته شد.

به گزاش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اعلام این خبر از همکاران خود در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تشکر کرد و این موفقیت را مرهون تلاش‌های خالصانه آنان دانست و گفت: همواره در پی ارتقای کیفی و کمی بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) وابسته به این دانشگاه هستیم و سرمایه‌گذاری برای بخش درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان شاهرود را جزو وظایف ذاتی خود می‌دانیم.

دکتر سید حسین بدیعی افزود: برنامه اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس آیتم‌های مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به شاخص مدیریت و رهبری شامل تیم حاکمیتی، تیم مدیریت اجرایی ، بهبود کیفیت، مدیریت خطا، مدیریت خطر حوادث و بلایا ، مدیریت منابع انسانی، مدیریت تأمین و تسهیلات اقامت، مدیریت غذایی، شاخص مراقبت و درمان شامل مراقبت‌های عمومی بالینی ، مراقبت‌های اورژانس، مراقبت‌های حاد، مراقبت‌های بیهوشی و جراحی، مراقبت‌های مادر و نوزاد مدیریت خدمات پرستاری شامل مهارت سنجی و به‌کارگیری کارکنان پرستاری ، مدیریت مراقبت‌های پرستاری، رعایت حقوق‌گیرنده خدمت شامل اطلاع‌رسانی و ارتباطات ، تسهیلات و حمایت‌ها، مدیریت دارو و تجهیزات شامل مدیریت دارویی، مدیریت تجهیزات پزشکی، مدیریت اطلاعات شامل مدیریت اطلاعات سلامت، فناوری اطلاعات، خدمات پاراکلینیک شامل مدیریت آزمایشگاه، مدیریت تصویربرداری، مدیریت فیزیوتراپی، طب انتقال خون و پیشگیری و بهداشت شامل مدیریت بهداشت محیط، مدیریت پسماند، مدیریت استریلیزاسیون، مدیریت خدمات رختشوی‌خانه، بهداشت حرفه‌ای و سلامت کارکنان ، پیشگیری و کنترل عفونت اشاره کرد که همگی جزءبه‌جزء مورد سنجش و اعتباربخشی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌هایی که در راستای بهبود کیفیت بیمارستان درنظرداریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات چشمگیر در آن خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم سهم خود را به‌عنوان یکی از متولیان امر آموزش و درمان پزشکی به مردم عزیز شهرستان و استان ادا کنیم.

بدیعی بیان کرد: این بیمارستان دارای 122 تخت فعال و 140 تخت مصوب است و با هفت بخش تخصصی بستری و 13 بخش تخصصی پاراکلینیکی در کنار دیگر بخش‌های کلینیکی درمانگاه تخصصی و واحد اورژانس، به بیماران و مراجعین ارائه خدمت می‌کند و به‌منظور آموزش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی و ارائه خدمات درمانی و تشخیصی به مراجعین، این مرکز دارای درمانگاه‌های تخصصی فعال در اکثر رشته‌ها است.

وی یادآوری کرد: این مرکز به دلیل هتلینگ و خدمت‌رسانی صادقانه و استاندارد به مراجعین سرپایی و بستری در سرویس داخلی، جراحی، اطفال ، مغز و اعصاب ، روان ، نوزادان ، NICU ، ICU، CCU ، قلب و... برخی از شهرهای مجاور را تحت پوشش قرار داده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: در این بیمارستان امکانات تشخیصی نظیر MRI ،CT اسکن اسپیرال ، آزمایشگاه مجهز، پاتولوژی ، سونوگرافی ، رادیوگرافی با سیستم دیجیتالی (D.D.R) ، ماموگرافی دیجیتال،(OPG) دیجیتال،سنجش تراکم استخوان، اکوکاردیوگرافی،EEG ،EMG ،MCV نیز فعال گردیده و مورداستفاده برای عموم است.

بدیعی با اشاره به وجود تنها مرکز بیماری‌های خاص در سطح استان سمنان در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) اظهار کرد: این مرکز با برخورداری از تجهیزات پیشرفته، نیروی‌های کارشناس و پزشکان متبحر هم‌اکنون مشغول خدمت‌رسانی به بیماران در زیربنایی به مساحت بیش از یک هزار مترمربع است.

200

کد خبر: 806574

وب گردی

وب گردی