بودجه نظامی 696 میلیارد دلاری آمریکا تصویب شد

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آراء، بودجه نظامی ۶۹۶ میلیارد دلاری این کشور را تصویب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز؛ مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه بودجه نظامی این کشور رای مثبت داد و برای تصویب نهایی، آن را به سنا ارسال کرد.

بودجه نظامی ۶۹۶.۵ میلیارد دلاری آمریکا بسیار بیشتر از رقم درخواستی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، است که با اکثریت آراء به تصویب رسید.

این لایحه با نام «قانون اختیارات دفاع ملی آمریکا» مربوط به سال مالی 2018، با 344 رای موافق و 81 رای مخالف به تصویب رسید. یکی از بخش‌های الحاقی به این لایحه، طرحی است که از سوی«روبن کیهوئن» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا علیه برنامه موشکی ایران ارائه شده است.

در این لایحه ۶۲۱.۵ میلیارد دلار به بودجه پنتاگون و برنامه‌های هسته‌ای وزارت انرژی و ۷۵ میلیارد دلار به بودجه جنگ اختصاص داده شده است. فقط ۸ نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا به این طرح -که بیش از تقاضای بودجه ۶۰۳ میلیارد دلاری ترامپ بود-رأی منفی دادند.

پیش از این، قانونی در آمریکا به تصویب رسید که دولت را موظف می‌کند آزمایش‌های موشکی ایران را در حداکثر 48 ساعت به کنگره آمریکا گزارش کند. این طرح در سال 2019 منقضی می‌شود.

در حالی که یک سال تا منقضی شدن این قانون فرصت باقی است؛ «کیهوئن» خواستار تمدید آن تا سال 2022 شد. این نماینده دموکرات از اینکه طرح پیشنهادی وی در لایحه بودجه دفاعی آمریکا گنجانده شد، ابراز خشنودی کرد و مدعی شد: مطمئن شدن از اینکه راهبردی بلندمدت برای جلوگیری از توسعه برنامه موشکی‌ ایران در دست داریم، برای منافع ملی ما ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

802

کد خبر: 806584

وب گردی

وب گردی